تغذیه مناسب جهت قوت بخشیدن و متعادل سازی کارکرد بدن (A)

مطلب را به اشتراک بگذارید

علاوه بر تغذیه مناسب برای گروه خون A از راهنمایی های زیر جهت پایین آوردن استرس استفاده نمایید:

  • در هنگام استرس از مصرف قند، کافئین و الکل دوری کنید. این مواد به مدت بسیار کوتاهی شما را آرام خواهند کرد اما در دراز مدت، مصرف این مواد به استرس شما می افزاید و متابولسیم بدنتان را کند می کند. یک فنجان قهوه در روز برای افراد دارنده گروه خون A مجاز است. این مقدار قهوه استرس را تحریک نمی کند و تنها بر روی میزان کاتوکولامین تأثیر می گذارد، که به آسانی از بدن افراد دارنده گروه خون A دفع می شود. اگر شما علاقه زیادی به نوشیدن قهوه دارید از مصرف نوشیدنی های دیگر که حاوی کافئین بالایی هستند بپرهیزید. کافئین بالا باعث افرایش میزان ترشح کورتیزول می شود. 
  • وعده های غذایی خود را حذف نکنید. اگر بین وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنید می توانید از تنقلات مجاز استفاده نمایید. از رژیم های غذایی کم کالری بپرهیزید. به یاد داشته باشید که گرسنگی زیاد استرس را افزایش داده و منجر به بالا رفتن میزان ترشح کورتیزول گشته و همچنین باعث کند شدن سوخت و ساز بدن، ذخیره شدن چربی ها و از بین رفتن بافت های سالم ماهیچه ها می شود. 
  • صبحانه مفصل بخورید. از غذاهای پروتئین دار استفاده کنید. برای افراد دارنده گروه خون A صبحانه، امپراطور وعده های غذایی است. به ویژه اگر می خواهید وزنتان را کاهش دهید. مهم ترین وعده غذایی صبحانه است زیرا سوخت و ساز بدن و میزان استرس را متعادل می کند. مثل شاهان صبحانه بخورید و مثل یک گدا شام. 
  • وعده های غذایی را کوچک کرده و تعداد وعده ها را افزایش دهید. در هنگام عصبانیت غذا نخورید. زیرا در این هنگام اسید معده پایین آمده و غذا به مدت طولانی تری در معده باقی می ماند. همچنین مراقب ترکیب غذاها در یک وعده غذایی باشید. به عنوان مثال از خوردن نشاسته ها و پروتئین در یک وعده غذایی بپرهیزید. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *