تخم کتان و فعالیت تیروئید

تخم کتان و فعالیت تیروئید

مطلب را به اشتراک بگذارید

تخم کتان و فعالیت تیروئید

تیروئیدیت شامل انواع بیماری تیروئید است. شرایطی که روی تیروئید تأثیر می گذارد می تواند موجب افزایش یا کاهش میزان هورمون های تولید شده توسط این غده شود. تخم کتان می تواند در سلامت غده تیروئید نقش داشته باشد، اگر چه همیشه باید قبل از استفاده از مکمل های غذایی و یا محصولات گیاهی برای درمان یک بیماری، با پزشک خود مشورت کنید.

هیپرتیروئیدیسم

هیپرتیروئیدیسم زمانی اتفاق می افتد که تیروئید مقدار زیادی هورمون تولید می کند و منجر به افزایش متابولیسم می شود. این بیماری در زنان بین ۲۰ تا ۴۰ ساله شایع است، هرچند ممکن است مردان نیز به این بیماری مبتلا شوند. علائم این اختلال عبارتند از: ضعف تنفس، تپش قلب و بی خوابی. هیپرتیروئیدیسم به طور کلی در پاسخ به وضعیت خود ایمنی یا رشد تومور رخ می دهد.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید در افراد مختلف در سنین مختلف اتفاق می افتد، اما بیشتر در زنان بالای ۵۰ سال رخ می دهد. کاهش هورمون ها باعث کاهش میزان سوخت و ساز بدن می شود. علائم این بیماری شامل خستگی، افزایش وزن، حساسیت به سردی، سردرد و افسردگی است.

تخم کتان و کمک به مشکلات تیروئید

دانه کتان یک منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳ است. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند توصیه می کند افراد مبتلا به مشکلات تیروئید بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم اسید چرب در روز مصرف کنند. این اسید های چرب به تولید هورمون های سالم کمک و به عنوان عوامل ضد التهابی عمل می کنند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *