تخم کتان و اکسیداسیون آن

تخم کتان و اکسیداسیون آن

مطلب را به اشتراک بگذارید

تخم کتان و اکسیداسیون آن:

اکسیداسیون چیست ؟

به هر واکنش شیمیایی که شامل حرکت الکترون باشد را اکسیداسیون می گویند. به این معنی است که ماده ای که الکترون خود را از دست می دهد اکسید می شود.

اکسیده شدن روغن تخم کتان چیست؟

مراقب اکسیده شدن مواد غذایی باشید.اکسیده شدن مواد غذایی برای سلامتی بدن بسیار مضر می باشند.تماس تخم کتان با هوا سبب اکسیده شدن آن می شود.

همانطور که می دانید اکسیژن هوا روغن ها را اکسید می کند و پراکسید تولید می شود و این دلیل تندی و ناخوشایندی طعم آن است و سلامت بدن را به خطر می اندازد.

بسته بندی تخم کتان باید بگونه ای باشد تا در معرض هوا قرار نگیرد چون باعث می شود تا واکنش اکسیداسیون شروع شود.

تخم کتان آسیاب شده قابل مصرف نیست و اکسید شده و خواص خود را از دست داده است.لذا حتماً تخم کتان آساب نشده تهیه کنید که بهترین نوع آن تخم کتان بوداده با تکنولوژی خاص است که هر کسی در جهان از این تکنولوژی برخوردار نیست.

تخم کتان خام به خوبی جویده نمی شود و هضم و جذب آن ناقص است.اما تخم کتان اگر با تکنولوژی جدید بو داده شده باشد بهترین نوع است که خواص آن حفظ شده و به طور کامل هضم و جذب می شود.

اکسیداسیون

نگرانی اصلی در مورد تخم کتان چربی های اشباء نشده آن است.به این معنی که به راحتی و به سرعت اکسید می شود و برای بدن بسیار مضر است. محققان معتقدند دانه های تخم کتان فواید بسیاری دارند.دانه های روغنی تخم کتان آسیاب شده بشدت اکسید می شوند و این مشکل بزرگی است.لذا مصرف بو داده با تکنولوژی جدید بهترین نوع آن است.
از آنجایی که تخم کتان یک دانه روغنی است، خرید تخم کتانی که قبلاً آسیاب شده، ممکن است گذشت زمان سبب اکسیده شدن آن گردد. تخم کتان حاوی فیبر بالایی می‌باشد. برای وارد کردن آن در رژیم غذایی خود از میزان کم شروع کنید. یک قاشق سوپخوری تخم کتان بو داده حاوی ۳۶ کیلوکالری است.

 

آسیاب شده تخم کتان :

این دانه کوچک خواص درمانی باور نکردنی دارد.تخم کتان بو داده سرشار از مواد مغذی است.تنها یک قاشق چایخوری تخم کتان بو داده (حدود ۳۰ گرم) برای دریافت تمام مزایای آن کفایت می کند.

مصرف بیش از حد تخم کتان به هیچ وجه توصیه نمی شود.در خرید تخم کتان دقت کنید زیرا آسیاب شده آن نیز وجود دارد،و این بدان معنی است که در اثر گذر زمان فاسد و اکسیداسیون شده است.

تنها تخم کتان آسیاب نشده تهیه کنید و بهترین نوع آن تخم کتان بو داده با روش تکنولوژی جدید است که تنها چند کارخانه در جهان از این تکنولوژی برخوردار هستند که یکی از آنها کارخانه Canmar کانادا است که تخم کتان بو داده آن بوسیله OAB در بازار عرضه می شود.
همانطور که گفتیم تخم کتان سرشار از مواد مغذی است،از جمله لیگنان،ویتامین های A، B1، B2، C، D و E است.بسته بندی دانه های تخم کتان باید سالم و بدون سوراخ باشد زیرا در اثر مجاورت با هوا باعث اکسیده شدن و فاسد می شود.

مطالعات بسیاری به این موضوع اشاره کرده اند که از خرید تخم کتان آسیاب شده دوری کنید زیرا در مرحله آسیاب در اثر مخلوط شدن با هوا واکنش می دهد و بعد از گذر چند روز به سرعت فاسد و اکسید می شود.گرما،نور و هوا همه به فرآیند اکسیداسیون کمک می کنند.

تخم کتان بو داده

تخم کتان بو داده منبع بزرگی از فیبر است.هر قاشق غذاخوری تخم کتان بوداده حاوی ۸ گرم فیبر است.به دلیل اینکه حاوی فیبر بالایی است.ویژگی دیگر تخم کتان بو داده منبع امگا ۳ آن است.تخم کتان بوداده بدلیل داشتن این منبع گیاهی بدن ما را در مقابل بیماری های التهابی حفظ می کند.

در آخر تخم کتان بو داده حاوی لیگنان است که داشتن این خاصیت به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان کمک می کند.خاصیت لیگنان این است که متابولیز استروژن بدن را به شکل امن تری تبدیل می کند.

تفاوت بین تخم کتان بوداده و تخم کتان آسیاب شده چیست؟

تفاوت بزرگ بین تخم کتان بوداده و آسیاب شده در نحوه هضم آن است.تخم کتان منبع عظیمی از فیبر است.

تخم کتان بوداده فواید بسیاری برای بدن دارد از جمله دارای اسیدهای چرب امگا-۳ است که برای سلامت قلب نقش بسزایی دارد.

مصرف تخم کتان آسیاب شده توصیه نمی شود بدلیل اینکه گذر زمان سبب اکسیده شدن آن می شود و این برای سلامت بدن بشدت ضرر دارد.

فواید تخم کتان بو داده :

بو داده کردن تخم کتان البته با فرآیند و تکنولوژی منحصر به فرد دلایل بسیاری دارد.دانه ها برای طعم،بافت و ارزش غذایی بیشتر بو داده می شوند.

روند بو داده کردن این تضمین را در از بین بردن باکتری ها،کپک ها و عوامل بیماری زا ایجاد می کند.با انجام این فرآیند اسیدهای چرب امگا ۳ و لیگنان از بین نمی رود.البته دقت کنید که هر تخم کتان بو داده ای نمی تواند خوب باشد و باید حتماً با تکنولوژی مدرن بو داده شود که در جهان تنها چند کارخانه بیشتر این تکنولوژی را ندارند.
روند بو داده کردن تخم کتان بافتی بسیار ترد را ایجاد می کند.این روند ،برای جویدن آسان تخم کتان و هضم بهتر آن کمک شایانی می کند.دانه های روغنی تخم کتان نباید در مجاورت هوا قرار گیرند در غیر اینصورت اکسید می شوند.پس در زمان خرید از آسیاب شده آن صرفنظر کنید زیرا در گذر زمان اکسید شده و بیماری زا است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *