بهترین غذا ها برای تقویت ذهن کودکان

مطلب را به اشتراک بگذارید

غذا ها برای تقویت و رشد جسمانی و ذهنی کودکان نقش مهمی ایفا می کند.

در اینجا به ۱۰ غذا که تقویت حافظه کودکتان را تضمین می کند اشاره می کنیم.

ماهی سالمون

اسید چرب امگا۳ را که به فراوانی در ماهی ها به خصوص در ماهی سالمون , یافت می شود را می توان , غذای مغز نامید. ماهی سالمون برای دارندگان گروه های خونی A و B و AB سودمند و برای O بی اثر است.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است. زرده ی آن دارای کولین، ماده ای موثر در تقویت حافظه، است. برای صبحانه می توانید تخم مرغ را همراه سبزیجات تازه میل کنید. تخم مرغ برای دارندگان تمام گروه های خونی مفید است.

کره بادام زمینی

کودکان عاشق آن هستند. کره بادام زمینی سرشار از ویتامین E است. ویتامین E آنتی اکسیدانی است که از غشاء عصب حفاظت می کند. کره بادام زمینی همچنین دارای تیامین، ماده ای مفید برای ذهن، و گلوکز، ماده ای انرژی بخش، است. کره بادام زمینی برای دارندگان گروه های خونی A و AB سودمند و برای B و O مضر است.

غلات سبوس دار

این نوع غلات دارای ویتامین های گروه B هستند که برای سیستم عصبی بسیار مفیدند. گندم برای دارندگان گروه های خونی O و B مضر است.

جو دوسر

جو دو سر یک منبع بسیار غنی است و تمام انرژی مورد نیاز مغز را تأمین می کند. سرشار از فیبر و ویتامین های E, B و روی (Zn) است. جو دوسر برای دارندگان تمامی گروه های خونی سودمند است.

انواع توت

انواع توت ها مثل توت فرنگی، شاه توت، زغال اخته و … منابع غنی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها هستند. همچنین دانه های آن ها دارای امگا۳ هستند. هر چه رنگ این میوه ها تیره تر باشند، ارزش غذایی بیشتری دارند. زغال اخته برای دارندگان تمامی گروه های خونی سودمند است. شاتوت برای دارندگان گروه خونی A سودمند و برای O مضر است.

لوبیا

انواع لوبیا ها غذا های مفیدی برای مغز و قلب هستند. لوبیا سرشار از مواد معدنی، ویتامین، فیبر و کربوهیدرات است. ارزش غذایی لوبیا قرمز و لوبیا چیتی نسبت به سایر لوبیا ها بیشتر است و امگا۳ بیشتری دارند. لوبیا قرمز برای دارندگان گروه خونی B سودمند و برای سایرین مضر است. لوبیا چیتی برای دارندگان گروه های خونی A وAB سودمند و برای O وB مضر است.

سبزیجات رنگی

سبزیجات رنگی، مثل انواع فلفل، گوجه فرنگی، کاهو، سیب زمینی شیرین و … سرشار از آنتی اکسیدان ها، که از پیری ذهن و جسم جلوگیری می کنند، است. انواع فلفل برای دارندگان گروه خونی B سودمند، برای A و AB مضر و برای O بی اثر است. گوجه فرنگی برای دارندگان گروه های خونی A و Bمضر و برای بقیه بی اثر است. کاهو برای دارنگان گروه های خونی A و Oسودمند و برای بقیه بی اثر است. سیب زمینی شیرین برای دارندگان گروه خونی A مضر، و برای بقیه سودمند است.

شیر و ماست

شیر و ماست منابعی غنی از کلسیم، پروتئین و آنزیم ها، که برای هر فرد بسیار ضروری اند، هستند. شیر گاو برای دارندگان گروه های خونی A و O مضر، برای B سودمند و برای AB بی اثر است. ماست برای دارندگان گروه های خونی AB و B سودمند، A بی اثر و برای O همه ی ماست ها به جز ماست تهیه شده از شیر بز مضر است.

گوشت (و یا جایگزین های آن)

گوشت ها سرشار از آهن و روی، که برای مغز بسیار مفیدند، هستند. افراد گیاهخوار می توانند به جای گوشت از سویا و یا لوبیا استفاده کنند. برای جذب بهتر آهن توسط بدن توصیه می شود که به همراه غذاهایی که دارای آهن اند، از ویتامین C، مثل گوجه فرنگی، فلفل و یا آب پرتقال و … استفاده کنید. برای دارندگان گروه خونی O گوشت گاو، بره، گوسفند و گوساله سودمند است. برای دارندگان گروه خونی A گوشت گاو، گوساله و گوسفند مضر است. برای دارندگان گروه خونی B گوشت بز، بره و گوسفند سودمند است. برای دارندگان گروه خونی AB گوشت گوسفند، بره و بوقلمون سودمند و گوشت گاو، گوساله و مرغ مضر است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *