بدون تحمل گرسنگی با دانه چیا لاغر شوید

مطلب را به اشتراک بگذارید

بدون تحمل گرسنگی با دانه چیا لاغر شوید

هر فرد علاقمند به اصلاح الگوی غذایی، آگاه از این است که تحمل گرسنگی دشمن اصلی در رژیم های غذایی لاغری می باشد. وقتی شما گرسنه هستید احتمال اینکه در وعده های اصلی غذایی زیاده روی کرده و یا سراغ غذاهای ناسالم بروید بسیار زیاد است. آیا پیشگیری آسان و بدون خطر از گرسنگی با میل کردن یک دانه شگفت انگیز، جذاب بنظر نمی رسد؟ چند راه اصلی وجود دارد که دانه های کوچک چیا به شما در کاهش وزن بدون تحمل گرسنگی کمک می کنند. اما دانه چیا چه کمکی به شما خواهد کرد:

  • غلبه بر گرسنگی با استفاده از دانه چیا در هر زمان از طول روز
  • افزایش انرژی و کنترل سطح قند خون و جلوگیری از دیابت
  • بسیار ساده و انطباق پذیز جهت استفاده در هر دستور غذایی
  • منبع غنی از اًمگا-۳، کلسیم، پروتیئن، فیبررژیمی و منیزیم

همه موارد فوق در دانه چیا دست یافتنی است و نیازی به مصرف قرص های شیمیایی لاغری با عوارض خطرناک نیست. دانه چیا ۱۰۰٪ طبیعی، ایمن و مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا و بدون مواد نگه دارنده می باشد و مصرف آن بسیار توصیه می شود.

چه کنیم تا از همه خواص چیا بهره مند شویم؟

دانه چیا باید بصورت رورانه مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از دانه چیا بدلیل طعم منحصربفرد و بافت ژله ایش جذاب بنظر می رسد. این دو ویژگی باعث شده تا استفاده از دانه چیا بسیار راحت باشد. دانه های کوچک چیا بخوبی در غذاها توزیع شده و باعث غنی شدن و غلیظ شدن غذاها می شوند. علاوه براین، دانه چیا  بدون عوض کردن طعم غذا باعث سالم تر شدن آن نیز می گردد.

چیا و احساس سیری طولانی مدت

وقتی دانه چیا را با آب یا هر مایع دیگری مخلوط کنید به سرعت آب را به خود جذب می کند. این به این معناست که فیبر موجود در چیا با جذب رطوبت تبدیل  به ژل هایی بزرگ تر از دانه می شوند. بعد از میل این دانه ها دستگاه گوارش با آن ها همانند یک غذای کامل رفتار می کند. دانه چیا خود به تنهایی دانه بسیار سالم و مقوی می باشد اما با توانایی جذب آب تا ۹ برابر وزن خود باعث سیری طولانی مدت در بدن شما می شود. بنابراین در زمان احساس گرسنگی با میل کردن یک قاشق دانه چیا خود را از شرّ گرسنگی راحت کنید.

تنها با استفاده از یک لیوان آب به همراه یک قاشق دانه چیا ۱۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی بر احساس گرسنگی خود غلبه کنید. فیبر موجود در دانه چیا سیگنال های شیمیایی به مغز ارسال کرده و مانع از این می شود تا پیام های گرسنگی ردوبدل شوند، اما توجه داشته باشید که رعایت ۱۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی کمک بسیاری زیادی به برقراری هرچه بهتر این ارتباطات بین معده و مغز انسان می کند.

دو نوع فیبر (محلول و نامحلول) موجود در دانه چیا بسیار سودمند اند و با تبدیل شدن به حالت ژله ای به روند حرکت مواد غذایی در روده ها و دستگاه گوارش کمک می کنند و همزمان باعث درمان یبوست می شوند. غذاهایی مانند سوپ، فرنی جو دوسر، سالاد واسموتی ها که مخلوطی از دانه چیا با خود به همراه دارند احساس سیری طولانی تری به شما خواهند داد.

کنترل سطح قند خون و افزایش انرژی

دانه چیا یکی از معدود منابع پروتئین کامل گیاهی است که معمولاً در فرآورده های دامی یافت می شود و حامل انرژی سالم و پایدار می باشد. ترکیب پروتیئن گیاهی با میوه های تازه، سبزیجات و دانه های روغنی مانند تخم کتان انرژی فراوانی به شما خواهد داد.

میزان قند خون نقش مهمی در با انرژی و با نشاط نگه داشتن شما ایفا می کند که ممکن است سطح آن پس از هر وعده غذایی به سرعت بالا و بلافاصله کاهش یابد. آیا تا بحال پیش آمده که بعد از صرف نهار احساس خستگی و خواب آلودگی کنید؟ احتمالاٌ میزان قند خون مسبب این حالت می باشد و راه حل فیبر موجود در دانه ها و غلات می باشد. فیبر های محلول و نا محلول موجود در دانه چیا سرعت فرآیند تبدیل کربوهیدرات ها به شکر را کاهش می دهند که ارتباط مستقیمی با سطح قند خون دارد و با تزریق انرژی پایدار به بدن از سقوط ناگهانی انرژی جلوگیری می کند. مردم اغلب برای دست یافتن به چنین شرایطی به سراغ نوشیدنی های کافیئن دارو شیرین شده می روند که به هیج وجه قادر به تأمین انرژی پایدار همچون غذا های سالم نخواهند بود.

هضم خوب غذا بخشی از فرآیند لاغری است

اگر فرآیند گوارش به آسانی و با آبرسانی کافی به اعضای بدن صورت پذیرد فرآورده های جانبی مانند غذاهای نا سالم دیگر جایی در دستگاه گوارش شما نخواهند داشت. فیبر نامحلول هیچ کالری به بدنتان اضافه نمی کند زیرا قابل هضم نمی باشد، در عوض همانند سبزیجات زِبر حرکت مواد غذایی هضم شده در روده ها را تسریع می بخشد. ژلاتین به دست آمده از فیبر نا محلول هم با مرطوب نگه داشتن دیواره های روده از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می کند.

باکتری های مفید روده (پروبیوتیک ها) با تغذیه از فیبر محلول، سالم و زنده می مانند و از رشد باکتری های مضّر که باعث تخریب دستگاه گوارش می شوند پیشگیری می کنند. بسیاری از غذاهای مدرن امروزی بدلیل گذراندن فرآیند های شیمیایی مقداری از فیبر خود را از دست می دهند که می توان با افزودن دانه چیا به الگوی غذایی روزانه فیبر لازم برای دستگاه گوارش را تأمین کرد.

دانه چیا ارگانیک ۲۵۰ گرمی

دانه چیا ارگانیک

افزایش میل به خوردن در اثرکمبود ویتامین ها و املاح معدنی

برای مثال اگر کمبود کلسیم داشته باشید میل به خوردن پنیر، بستنی یا پاستا با سُــس فراوان در شما افزایش می یابد که نتیجه آن افزایش کالری و کربوهیدرات های نشاسته ای می باشد. با تنطیم مواد معدنی و ویتامین ها توسط دانه چیا گرایش های تحریک کننده خوردن و آشامیدن را محدود کنید. از نظر وزنی دانه چیا کلسیم بیشتری نسبت به شیر کامل در خود جای داده است، علاوه بر این حاوی منیزیم و بورون است که برای جذب ویتامین ها نقش بسزایی در بدن ایفا می کنند.

با خوردن چربی…چربی بسوزانید

بله این دقیقاً همان جمله ایست که در هفته نامه آمریکایی ویژه رژیمی ها چاپ شد. در این مطالعه مشخص شد افرادی که علاوه بر رژیم غذایی از اسید های چرب غیر اشباع مانند اُمگا-۳ نیز استفاده می کردند، وزن بیشتری نسبت به سایرین از دست دادند. اُمگا-۳ در مواد غذایی همچون ماهی سالمون، تخم کتان و دانه چیا به وفور یافت می شود که برای حفظ سلامت سلولی بسیار ضروریست و با افزایش سطح کلسترول خوب خون (HDL) گوارش غذا را بهبود بخشیده و ازدرد های مفصلی ناشی از آرتریت می کاهد.

نتیـــجه گـــیری

دانه چیا به شش روش به شما در لاغری کمک خواهد کرد:

  • مانع از گرسنگی می شود
  • از اشتیاق شما برای غذاهای ناسالم می کاهد
  • باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود
  • انرژی شما را افزایش خواهد داد
  • سطح قند خون را کنترل می کند
  • باعث افرایش سطح کلسترول خوب خون (HDL) می شود

اگر یک قرص شگفت انگیزی باشد که بتواند همه موارد ذکر شده فوق را بدون عوارض جانبی همراه داشته باشد، چیزی جزء دانه چیا نخواهد بود. استفاده از دانه چیا بسیار مقرون به صرفه، کاملاً طبیعی و بدون ریسک می باشد. اگر به فکر کاهش وزن هستید سراغ غذاهای سالم مانند دانه چیا بروید تا با دریافت مواد مغذی بر گرسنگی خود غلبه کرده و به اهدافتان برسید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

2 پاسخ

  1. سلام
    خوشحالم که با محصولات و سایت شماآاشنا شدم .از توضیحاتتان و اطلاعات دقیق و کاربردی تان استفاده فراوانی برده ام و توانسته ام در الگوی غذایی خود و خانواده ام تغییر ایجاد کنم. از شما سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *