آیا مصرف بیش از حد پروتئین برای قلب مردان مضر است؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

امروزه رژیم های غذایی با پروتئین بالا مانند رژیم کتوژنیک (کتو) (نوعی رژیم با چربی بالا و ​​پروتئین متوسط) و هم چنین رژیم اتکینز (رژیمی با کربوهیدرات پایین) بسیار محبوب هستند اما، مطالعه جدیدی از فنلاند نشان می دهد که چنین رژیم های غذایی ممکن است خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در مردان میانسال افزایش دهد. به طور کلی افرادی که از این رژیم ها استفاده می کنند به صورت ناخودآگاه پروتئین زیادی مصرف می کنند.

محققان تحقیقاتی را بر روی ۲۴۰۰ مرد ۴۲ تا ۶۰ ساله انجام دادند. سپس آن ها بر اساس میزان پروتئین مصرف شده به دو گروه تقسیم شدند: کمترین مصرف کننده در حدود ۷۸ گرم پروتئین در روز و بالاترین گروه مصرفی ۱۰۹ گرم پروتئین در روز. محققان دریافتند که مردان در گروهی که پروتئین بیشتری مصرف می کردند، ۳۳ درصد بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی قلبی قرار داشتند، در مقایسه با گروهی که حداقل پروتئین را مصرف می کردند.

این یافته ها برای اکثر منابع پروتئین درست بود: کسانی که بیشترین پروتئین حیوانی را مصرف می کنند، ۴۳ درصد احتمال بیشتری برای مبتلا شدن به نارسایی قلبی دارند. پس توصیه می شود از پروتئین های گیاهی و سالم مانند کینوا استفاده شود.

بر اساس مقاله ای منتشر شده در مجله Circulation: نارسایی قلبی در اکثر مواقع به دلیل مصرف زیاد پروتئین ایجاد می شود. نارسایی قلبی وضعیتی است که در آن عضله قلب نمی تواند به اندازه کافی خون را برای پاسخ به خواسته های بدن پمپاژ کند.

استاد مؤسسه اپیدمیولوژی تغذیه ای در دانشگاه فنلاند شرقی (Jyrki Virtanen)، در بیانیه ای گفت: به نظر می رسد که بسیاری از مردم از رژیم های غذایی حاوی پروتئین بالا استفاده می کنند، مهم این است که خطرات و مزایای این رژیم ها به درستی مشخص شود.

با این حال، محققان تأکید کردند که مطالعات بیشتری در جمعیت های مختلف برای تأیید یافته ها نیاز است. این مطالعات تنها ارتباط بین پروتئین بالا و نارسایی قلبی را نشان می دهند و نمی توانند تعیین کنند که چه مقدار تغییر مقدار پروتئین در رژیم غذایی افراد باعث جلوگیری از نارسایی قلبی می شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *