آیا تخم کتان به مشکلات تیروئید کمک می کند؟

آیا تخم کتان به مشکلات تیروئید کمک می کند؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

آیا تخم کتان به مشکلات تیروئید کمک می کند

افراد زیادی در معرض مسائل مربوط به تیروئید هستند. متخصصان پزشکی به دنبال راه هایی برای محدود کردن و پایان دادن به این نگرانی ها هستند. بعضی از راه حل ها بر پایه دارو، حذف یا افزودن محصولات غذایی مختلف (مانند تخم کتان و دیگر مواد غذایی طبیعی) است.

بیش از دوازده مشکل مختلف تیروئید وجود دارد که می تواند اختلالاتی در بدن ایجاد کند. یکی از رایج ترین مشکلات تیروئید، پرکاری تیروئید است. هنگامی که تیروئید بیش از حد فعال می شود، هورمون زیادی تولید می کند، و این امر معمولاً در زنان اتفاق می افتد.

هیپرتیروئیدیسم یکی دیگر از اختلالات عملکرد تیروئید است. در این حالت غده تیروئید از کار می افتد که با عمل جراحی معمولاً این مشکل برطرف می شود.

توضیحاتی درباره تخم کتان

اول از همه، دانه های کتان ،کلسترول و سدیم بسیار کمی دارند، بنابراین در سلامت قلب و عروق دخالت ندارند. از سوی دیگر، دانه های کتان دارای چربی هستند، اما چربی های آن از نوع سالم و امگا ۳ هستند و میزان پروتئین خوبی نیز دارند. همچنین چربی امگا ۶ نیز در تخم کتان یافت می شود.

تخم کتان و تیروئید

بسیاری از مردم، محققان و پزشکان به این فکر هستند که آیا تخم کتان می تواند برای بیماران مبتلا به مشکلات تیروئید مفید باشد؟ بعضی از نشریات به درمان مشکلات تیروئید با مصرف روزانه تخم کتان اشاره کرده اند.

علت اینکه پزشکان مصرف تخم کتان را توصیه می کنند، مواد تشکیل دهنده موجود در این محصول از جمله اسید لینولنیک است. اسید لینولنیک به عنوان یک ضد التهاب در سیستم بدن شناخته شده است. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده شده است که تخم کتان عدم تعادل هورمون را بهبود می بخشد.

هر دو این موارد، یک را یک راه حل برای بهبود عملکرد تیروئید به شمار می رود. در نهایت، منیزیم و ویتامین B6 در دانه های کتان به کارکرد مناسب غدد نیز کمک می کنند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *