آنتی دیابت قوی عرق زول و بوقناق

مطلب را به اشتراک بگذارید

بوقناق و زول دو گیاه خاردار است که به بوقناق در فارسی خار زن بابا، چرخه، به زبان آذری، بوقناق در کتب سنتی، شکاعی و شوکه البیضا نامبرده می شود. از این دو گیاه در طب سنتی معمولاً از ریشه و میوه آن استفاده می شود. در قاعدۀ میوۀ بوقناق مانند کنگر فرنگی مقداری اینولین وجود دارد و به همین دلیل این گیاه را کنگر فرنگی وحشی می گویند. عرق بوقنان و زول از نظر طبیعت در طب سنتی گرم و خشک است و عده ای نیز آن را سرد گفته اند و خوردن آن خشک کننده رطوبت ها و ضد سم است. در آذربایجان بوقناق درمورد تب های نوبه از جوشانده ۲۰-۳۰ گرم ساقه و ریشه تازه آن گیاه در ۵۰۰ گرم آب استفاده می کنند. عرق زول و بوقناق تاثیر مستقیم بر فعالیت های آنزیمی کبد داشته و برای پاک سازی کبد از سموم و بازکردن مجاری کبدی مفید هستند و بر غدد فوق کلیه اثر مفید و موثر ودر همکاری با کبد مفید برای افزایش انسولین و فعال کردن لوز المعده و کاهش قند خون و درمان دیابت اثر شگفت آوری داشته و برای دستگاه گوارش، درمان کولیت و فعال کردن کبد و تولید صفرا و ریختن آن در اثنی عشر روده و تجزیه و تحلیل چربی ها کارایی بسیار موثر و مفید دارد. عرق این گیاه پوست و عروق پوستی را باز و پوست را شفاف می سازد. جوش صورت را به علت فعال کردن و پاک سازی کبد و تصفیه خون از بین می برد. برای نفخ معده و روده بسیار موثر است. اثرات فارماکولوژیک و دارو درمانی این گیاه که در عصاره و عرق آن (بوقناق و زول) بر فعال کردن و پاکسازی کبد و غدد فوق کلیه اثر بیولوژیک داشته و موجب تحریک و ترشح انسولین از لوز المعده می گردد. در مدت ۱۷ سال تحقیق بالینی به عطاری ها و همکاران پزشک طب سنتی توصیه گردید تا این عرق را برای افراد دیابتی مورد استفاده قرار دهند که نتایج درخشان آن امروزه فراگیر شده است.
آنتی دیابت (انسولین طبیعی و ارگانیک) که بر اساس فرمول خاص و ترکیبی متناسب تهیه و از گیاهان یاد شده و ارگانیک است، بهترین گزینۀ درمانی برای دیابت می باشد.
مصرف جو دو سر به همراه عرق زول و بوقناق ، معجزه درمان دیابت است.
زول و بوقناق را بیشتر بشناسیم:
زول و بوقناق گونه هایی از گیاهان گل دار است که حدود دویست و پنجاه گونه را شامل می شوند که می توانند به صورت طبیعی و یا در محیط های باغی رشد نمایند و اثرات درمانی زیادی برای این دو گیاه ذکر نموده اند.
از اثرات درمانی این دو گیاه می توان به درمان بیماری قند به وسیله فعال کردن سلول های پانکراس و تحریک تولید انسولین از سلول ها اشاره نمود که این امر موجب کاهش قند خون و درمان دارویی بیماری قند می گردد. 
رابطه تغذیه بر اساس گروه خون در کنار مصرف عرق زول و بوقناق در درمان دیابت:
البته لازم به ذکر است که درمان اصلی دیابت، اصلاح تغذیه به معنای واقعی و کامل آن، ورزش و تغییر الگوهای غلط زندگی است، که در نهایت می تواند موجب آن شود که حتی عرق زول و بوقناق نیز از روند درمان فرد دیابتی حذف گردد. با اصلاح تغذیه و الگو های زندگی بر اساس نوع گروه خون فرد، سلول ها می توانند به حالت طبیعی  ژنتیک خود باز گردند و در این حالت دیگر نیازی به دخالت دارو های شیمیایی و گیاهی نخواهد بود. 
از این جهت پیشنهاد می نماییم که قبل از هر چیز جهت درمان دیابت با آگاهی از گروه خونیتان رژیم مناسبی را برگزیده و شروع به پیروی از آن نمایید تا با حذف برخی غذاهای مضر برای گروه خونیتان به راحتی بتوانید بر دیابت غلبه کنید. 
به عنوان مثال قطع مصرف لبنیات و نان گندم و فراورده های گندم و افزودن جو دو سر به رژیم غذایی دارندگان گروه های خونی O و A به طرز باور نکردنی دیابت در این عزیزان کنترل و حتی بهبود می یابد. 
و یا قطع مصرف گندم و فراورده های آن و جایگزینی جو دو سر به جای آن و همچنین نخوردن مرغ، ذرّت، عدس، بادام زمینی و گوجه فرنگی دارندگان گروه خون B به راحتی قادر به غلبه به این بیماری خواهند شد. 
همچنین در دارندگان گروه خون AB کم کردن مصرف نان گندم و جایگزینی آن با جو دو سر و همچنین نخوردن مرغ، ذرّت و باقالا و نخود این عزیزان قادر خواهند بود دیابت خود را کنترل و درمان نمایند. 
دوستان دیابتی توجه داشته باشند که مصرف گوشت قرمز برای دارندگان گروه های خونی O و B مفید بوده و دارندگان گروه خون A از مصرف گوشت قرمز میبایست پرهیز نمایند. دارندگان گروه خون AB در طول هفته می توانند یک الی دو بار گوشت گوسفند مصرف کنند.
همچنین ورزش یکی از اصلی ترین کلید های مبارزه با دیابت می باشد که در کنار پیروی از رژیم غذایی مناسب گروه خون و مصرف عرقیاتی مانند زول و بوقناق بیشترین کمک را به درمان دیابت می نماید.

زول معروف به زول شتره است که شتر این حیوان پربرکت علاقه ای ویژه به خوردن آن دارد از همین جهت شیر و دوغ شتر سرشار از انسولین طبیعی بوده و یکی از راه های درمانی بیماری دیابت به شمار می رود.

بیماری های دیگری که زول و بوقناق می تواند برای درمان آن ها موثر باشد عبارت اند از:
•    بیماری های خونی مانند کم خونی ها و کمبود پلاکت ها مانند بیماری IIP
•    بیماری تنفسی مانند آسم و تنگی نفس
•    بیماری ضعف عضله قلبی
•    پیشگیری و کاهش بروز سکته های مغزی و قلبی
•    درمان کولیت روده و رفع یبوست (یکی از بهترین خواص عرق زول و بوقناق)
•    تنظیم ترشح آدرنالین و کاهش استرس، عصبانیت 
•    رفع جوش های صورت با فعال کردن کبد و تصفیه خون

آنتی دیابت که یک ترکیب صد در صد گیاهی و ارگانیک می باشد فاقد عوارض جانبی و بهترین راهکار درمانی دیابت است.

نگاهی به عوارض داروهای شیمیایی پایین آورنده قند خون:

منفورمین:

مکانیسم اثر: 
کم کردن مقاومت به انسولین در سلول ها
عوارض:
بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، نفخ، اسهال، خستگی درد های عضلانی تنگی نفس، خواب آلودگی و معده درد.

گلی بن گلامید:

مکانیسم اثر: 
تحریک سلول های لوز المعده برای آزادی بیشتر انسولین، که با انسداد گیرنده های پتاسیم در سلول های بتای جزایر لانگرهانس لوز المعده اتفاق می افتد.
عوارض:
افزایش وزن، سردرد، تهوع، ناراحتی  معده، اسهال، افت فشار خون، زردی چشم ها یا پوست، تیرگی ادرار، کم رنگی مدفوع، تب، گلودرد، بثورات جلدی، خارش یا کهیر، تورم زبان، لب ها یا صورت، حساسیت به نور آفتاب، خون ریزی یا کبود شدگی.

انسولین:

مکانیسم اثر:
انتغال فعال گلوکز را از غشا سلولی بافت عضله و چربی افزایش می دهد.
عوارض:
تجمع چربی اضافه در بدن و افزایش اضافه وزن، حساسیت در محل تزریق همراه خارش، ضخیم شدگی پوست محل تزریق ها، تورم صورت، لب ها یا زبان.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *