آلزایمر و گروه های خونی:

آلزایمر و گروه های خونی

مطلب را به اشتراک بگذارید

گروه خونی افراد می تواند در ابتلا آنها به بیماری های زوال شناختی مانند آلزایمر تاثیر گذار باشد.گروه خونی نقش مهمی در رشد سیستم ایمنی بدن ایفا کرده و ممکن است باعث خطر احتمال بروز زوال شناختی در فرد شود.

افرادی که دارای گروه خونی O اند از ماده خاکستری بیشتری در مغز خود نسبت به گروه های خونی B ,A و AB برخورد دارند ، که این امر به حفاظت در برابر بیماری هایی مانند آزایمر کمک خواهد کرد .
دارندگان گروه خونی O از ماده خاکستری بیشتری در بخش خلفی مخچه برخورداراند.در مقایسه ،افراد با گروه های خونی B,A و یا AB دارای حجم کوچکتری از ماده خاکستری در مناطق تمپورال و لیمبیک مغز از جمله هیپوکامپ چپ هستند که یکی از نخستین بخشهایی از مغز است که در اثر آلزایمر آسیب می بیند.

تمپورال (لوب گیجگاهی):

یکی از چهار لوب اصلی مخ است ، که وظیفه ذخیره حافظه جدید پردازش اطلاعات حواس شنوایی و بینایی، درک زبان و سازماندهی از کارکردهای این قسمت مغز هستند.

هیپوکامپ (اسبک یا هیپوکمپوس):

قسمتی از دستگاه کناره ای (سیستم لیمبیک) مغز است که مرکز یادگیری است.

اسبک:

مسئول حافظه دور است و پیش مغز را آزموده های گذشته ما آگاه می کند. این مجموعه خاطرات گذشته را به شکل کوتاه یا درازمدت حفظ می کند.این ناحیه از مغز جزو اولین نواحی مغز است که در بیماری آلزایمر آسیب می بیند.

لیمبیک (دستگاه کناره ای):

سیستم لیمبیک یا سامانه عصبی احساسی مجموعه پیچیده ای از سازه های عصبی است که زیر مخ و در طرف نهنج (تالاموس) یافت می شود،که وظیفه انجام عمل بویایی و فعالیت های دیگر مانند اعمال خود فرمان و بروز هیجان و سایر رفتارها دخالت دارد.

آلزایمر و تغذیه :

پژوهشگران دانشگاه پزشکی شیکاگو با بررسی عادت غذایی ۶ هزار نفر دریافتند که آن دسته از افراد که دچار مشکلات فراموشی نیستند در عادت غذایی خود غذاهای سرشار از ویتامین ای (E) را دارند،که می تواند با رادیکالهای آزادی که به سلولهای مغز آسیب می زنند مبارزه کنند.

ویتامین ای (E):

یکی از ویتامین ها E محلول در چربی است. این ویتامین همچون ویتامین ث خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و آثر شیمیایی مخربی که بافت های بدن لطمه می زند را از بین می برد ، ویتامین E از سال ۱۹۲۰ میلادی کشف گردید و آلفا توکوفرول نام گرفت ،که از نام کلمه یونانی (TOKOS) به معنی تولد کودک و کلمه (PHEREIM) به معنی به دنیا آوردن گرفته شده است.

نکته: هر چند ویتامین E مهم ترین عامل برای داشتن سیستم ایمنی قوی و پوست و چشم های سالم است اما همه فواید و خطرات ویتامین E هنوز خیلی مشخص نیست.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *