آرتروز و مشکلات مفاصل در دارندگان گروه خون A

مطلب را به اشتراک بگذارید

مطلب زیر از کتاب “مبارزه با آرتروز با علم گروه خونی” نوشته دکتر آدامو و ترجمه آلینا برخورداریان انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص آرتروز و ارتباط آن با گروه خون بپردازید. 

دلیل ابتلای دارندگان گروه خون A به آرتروز، کارکرد بیش از حد سلکتین ها بر روی دیواره رگ های خونی است که باعث انتقال بیش از حد گلبول های سفید به درون بافتها و در نتیجه ایجاد التهاب در آنها می شود.

حذف پروتئین حیوانی مخصوصاً گوشت قرمز از رژیم غذایی، راه بسیار خوبی برای مبارزه با آرتروز در دارندگان گروه خون A می باشد، زیرا پروتئین حیوانی و چربی باعث بالا رفتن میزان سلکتین ها و ایجاد التهاب می شود، در حالی که سویا منبع پروتئین گیاهی بوده و میزان سلکتین ها را پایین می آورد.

تحقیقات نشان داده است که استرس نقش مهمی در ایجاد آرتروز و همچنین شدت آن دارد. یکی از تاثیرات میزان بالای کورتیزول، ایجاد اختلال در خواب است که باعث ایجاد استرس بیشتر در فرد می شود. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از بیماران مبتلا به مشکلات آرتروزی همچون فیبرومیالژیا از نوعی اختلال خواب به نام اختلال خواب آلفا دلتا رنج می برند. بیماران مبتلا به این اختلال به اندازه کافی خواب عمیق ندارند. (مرحله ای از خواب که ماهیچه ها ترمیم می شوند) دردهای ماهیچه ای و استخوانی به علت کمبود خواب شدت می یابند. کاهش استرس می تواند از استراتژی های بسیار مهم برای دارندگان گروه خون A مبتلا به آرتروز بشمار آید.

غذا‌های ضد آرتروز برای دارندگان گروه خون A به دو گروه غذا‌های ضد التهاب و غذا‌های التهاب زا تقسیم می شوند که دارندگان گروه خون A می بایست از مصرف غذا‌های التهاب زا خودداری کرده و به مصرف بیشتر غذاهای ضد التهاب بپردازند.

غذا‌های ضد التهاب

غذا‌های التهاب زا

سویا و فرآورده‌های آن

گوشت قرمز

ماهی‌های بسیارچرب آب‌های سرد

لبنیات و فرآورده‌های آن (شیر گاو)

روغن بزرک

ذرت‌، پنبه دانه‌، روغن بادام زمینی

روغن زیتون

لوبیا قرمز

پیاز

گندم

بروکلی

سیب زمینی

اسفناج

فلفل دلمه ای

آووکادو

بادمجان

آناناس

گوجه فرنگی و محصولات تهیه شده از آن

زغال اخته‌، گیلاس

پرتقال

زنجبیل

افزودنی‌های مواد غذایی

زردچوبه

شکر فراوری شده

چای سبز

مصرف مکمل های گلوکوزامین و کندراتین در دارندگان گروه خون A در صورتی که به همراه پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خون باشد، بسیار مفید است. گلوکوزامین، لکتین های التهاب زا، مخصوصاً فعالیت لکتین های موجود در گندم را مسدود می کند و لکتین ها به جای چسبیدن به دیواره روده ها به گلوکوزامین می چسبند. در حالی که کندراتین برای هر گروه خونی توصیه نمی شود، اما برای دارندگان گروه خون A خواص زیادی دارد. دارندگان گروه خون A  که مبتلا به روماتیسم های مفصلی هستند، می بایست از مکمل اسید گاما لینولنیک استفاده کنند. بهترین منبع اسید گاما لینولنئیک روغن گل گاو زبان است. روغن گل پامچال نیز دارای اسید گاما لینولنیک می باشد. تاثیر مثبت اسید گاما لینولنیک بر روی بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی پس از یک ماه مصرف دیده می شود که تاثیر آن درطول یک سال کم کم بیشتر می شود. این نشان دهنده آن است که اسید گامالینولنیک به کندی کار کرده و خاصیت ضد رماتیسمی دارد. تحقیقات نشان داده است که مصرف روغن گل گاو زبان بی خطر و غیر سمی است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *