گروه های خونی A و AB: عامل کلسترول خون

مطلب را به اشتراک بگذارید

تحقیقات نشان داده است که دارندگان گروهای خونی A و AB به علت داشتن کلسترول بالا بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند. 

در رابطه با ارتباط بین گروه خون و میزان کلسترول، تحقیقاتی بر روی مردم ژاپن و همچنین بسیاری از کشورهای اروپای غربی انجام شده تا رابطه بین گروه خون A و میزان بالای کلسترول تایید شود. نتایج حاکی از این است که میزان کلسترول در افراد دارنده گروه خون A نسبت به سایر گرو ه های خونی بسیار بالاتر است. 

در تحقیق انجام شده در خصوص ۳۸۰ عامل ریسک نشان داده شده است که رابطه نزدیکی بین دارندگان گروه خون A و میزان بالای کلسترول خون و LDL بوده در حالی که کلسترول بالا هیچ عامل خطرناکی برای گروه خون B محسوب نمی شود. 

در تحقیقی انجام شده در مجارستان بین سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۵ میزان کلسترول ۶۵۳ بیمار که تحت آنژیو گرافی و رگ های قلبی قرار گرفته اند، اندازه گیری شده است. نتایج نشان داده است که در این گروه از بیمار ان، بیشتر دارندگان گروه خون A بوده اند و کمترین تعداد، دارندگان گروه خون O بوده اند. 

تفاوتهای بسیاری نیز در زمینه تنگ شدن رگ های قلبی دیده شده است. بسیاری از مشکلات مربوط به چربی خون می تواند ارثی باشد یکی از مشکلات رایج، لیپوپروتئین بالا IIb نامیده می شود که مرتبط با بالارفتن LDL و VLDL می باشد. این مسئله باعث سخت شدگی سرخرگ ها و گرفتگی سرخرگ کاروتید (این سرخرگ خون را به مغز و سر می برد) و همچنین بیماری های واریسی، سکته قلبی و سکته مغزی می شود. 

از آنجایی که این مشکلات در افراد دارنده گروه خون A بیشتر دیده می شود، تمامی تحقیقات حاکی از رابطه بسیار نزدیک لیپوپروتئین بالا و گروه خون A در تمام سنین از نوزادی تا افرادی که دچار حمله قلبی شده اند می باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *