کینوا و ایدز

مطلب را به اشتراک بگذارید

کینوا و ایدز

برای افراد با HIV مثبت؛ اصول اساسی تغذیه سالم به خوبی تاثیرگذار است.  

خوردن غذاهای مغذی یکی از راه های اصلی برای سلامت بدن است. بدن نیاز به تعادل بین پروتئین، چربی، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای مبارزه با HIV و عفونت های دیگر دارد. بسیاری از افراد مبتلا به  HIV  برای مقابله با بیماری، و همچنین عوارض داروهای ضد ویروسی که استفاده می کنند با یک چالش غذایی روبرو هستند. لذا در این بیماران بهترین راه برای اینکه مطمئن شوند که در حال گرفتن تمام مواد مغذی لازم و ضروری هستند، توجه به غذاهایی اسن  که استفاده می کنند.

و مهم خوردن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، حبوبات و انتخاب غذای بدون چربی، منابع کم چرب و پروتئین دار، محدود کردن شیرینی، نوشابه، و مواد غذایی با قند اضافه شده.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

کینوا سه رنگ ارگانیک

پروتئین به  ساخت عضلات، اندام، و یک سیستم ایمنی قوی کمک می کند. لذا این بیماران باید به اندازه ی کافی پروتئین مصرف کنند:

 ۱۰۰-۱۵۰ گرم در روز، اگر یک مرد HIV مثبت هستند.

 ۸۰-۱۰۰ گرم در روز، اگر  یک زن HIV مثبت هستند.

اگر شما مبتلا به بیماری کلیوی هستید ، نباید  بیش از ۱۵٪ -۲۰٪ از کالری خود را از پروتئین  بدست آورید؛ زیرا دریافت بیش از اندازه پروتئین باعث ایجاد استرس  و تشنج در کلیه های شما می شود.

همیشه گوشت های کم چرب را انتخاب کنید، از جمله گوشت گاو بدون چربی، سینه مرغ بدون پوست، ماهی و محصولات لبنی کم چرب.

شما برای دریافت پروتئین می توانید از غلات شگفت انگیزی مثل کینوا استفاده کنید. هر دانه کینوا  غنی از ویتامین و مواد معدنی است، از جمله کلسیم و همچنین منیزیم، پس برای افراد مبتلا به HIV که همیشه دچار کمبود مواد مغذی هستند می تواند مفید باشد. منیزیم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب، سلامت استخوان و نقش عملکرد عصب دارد.  علاوه بر این، منیزیم ممکن است خطر ابتلا به دیابت، میگرن و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

از آنجا که ویروس ها به آنتی بیوتیک ها و یا اکثر درمان های سنتی پاسخ نمی دهند، یک رژیم غذایی سالم بهترین راه برای رسیدن به سلامتی است. بدن خود را  از ابتلا به ویروس ها، با کاهش مصرف خود از آرژنین و افزایش مصرف اسیدهای آمینه  اساسی دیگر،مثل  لیزین محافظت کنید. لیزین باعث افزایش ایمنی بدن شما شده و از شیوع بیماری های آینده در بدن شما محافظت می کند. کینوا تنها غله ای است که اسید آمینه لیزین را داراست، پس یک راه حل ویژه برای مقابله با ویروس هاست. کینوا دارای خواص ضد ویروسی قوی است،در واقع مانع گسترش باکتری ها در بدن می شود.

کینوا به جای آجیل

آجیل ها جزء غذاهای سالم هستند – مگر اینکه شما مبتلا به عفونت ویروسی باشید. هنگامی که شما بیمار هستید، آجیل ها می توانند رشد ویروسها در بدن را تشویق کنند. دلیل؟ آنها حاوی اسید آمینه ای به نام آرژنین  در سطح بالایی هستند از این رو حملات ویروس های تبخال مانند را افزایش داده و باعث رشد بیشتر عفونت های  ویروسی می شود.

اگر شما در حال تلاش برای بهبود یافتن از یک عفونت ویروسی هستید، از خوردن آجیل غنی از آرژنین خودداری فرمایید. شما می توانید با  خوردن کینوا که حاوی اسید آمینه اساسی به نام لیزین است و با کاهش مصرف آجیل ها که حاوی آرژنین هستند، از بدن خود به صورت طبیعی در برابر ویروس ها دفاع کنید. کینوا سرشار از اسید آمینه لیزین است که می تواند جایگزین مناسبی به جای آجیل باشد.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *