کینوا مناسب برای ورزشکاران و بدنسازان

مطلب را به اشتراک بگذارید

کینوا مناسب برای ورزشکاران و بدنسازان

کینوا به عنوان یک دانه کامل شناخته شده است. زمان لازم برای طبخ کینوا بسیار کمتر از سایر غلات است. از کینوا می توان در انواع سبزیجات، غذاهای گوشتی و حتی همراه میوه ها در وعده های غذایی مختلف استفاده کرد. کینوا پروتئین بسیار بالایی دارد و حاوی ۹ اسید آمینه ضروری بدن است. به دلیل عدم داشتن گلوتن و کلسترول، کینوا می تواند برای کسانی که نیاز به رژیم های غذایی خاص دارند، مانند بیماران مبتلا به سلیاک و یا کسانی که مبتلا به دیابت هستند، مورد استفاده قرار گیرد. کینوا هم چنین حاوی کربوهیدرات های پیچیده و مواد معدنی مختلف از جمله فسفر، منیزیم، منگنز، روی و آهن است. غله کینوا سرشار از ویتامین های مختلف و فیبرهای محلول است.

بدنسازی شامل مراحل مختلف است که باید دنبال شود. مهم ترین مرحله داشتن رژیم غذایی سالم است. رژیم غذایی خوب برای ورزش بدن سازی باید حداقل ۳۰٪ پروتئین و چربی و ۴۰٪ کربوهیدرات داشته باشد. توصیه می شود ورزشکاران در طول روز ۵ الی ۶ وعده غذایی ولی با محتوای کم به جای ۳ وعده با محتوای زیاد داشته باشند. این امر باعث می شود که مواد مغذی به طور مؤثری جذب بدن شوند. بدن ورزشکاران باید هیدراته باشد پس باید روزانه ۸ لیوان آب مصرف شود.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

کینوا سه رنگ ارگانیک

کینوا و ورزشکاران:

کینوا به جز غله ای برای ورزشکاران، می تواند در رژیم غذایی افراد گیاهخوار نیز جای بگیرد.  بنابراین، کینوا برای بدنسازان همه اسیدهای آمینه مورد نیاز را فراهم می کند. کینوا منبع غنی از لیزین و آهن است که برای ترمیم بافت و عضلات مورد نیاز است. بدنسازان گیاهخوار می توانند منبع ویتامین های مورد نیاز خود را از کینوا دریافت کنند که شامل ویتامین های تیامین، فولات و ویتامین B6 می باشد. این رژیم غذایی با کیفیت بالا باعث افزایش رشد ماهیچه ها، حفظ استحکام و تأمین انرژی پس از تمرینات طولانی می شود. بنابراین، کینوا را به رژیم بدن سازی خود اضافه کنید و از غذاهای خوشمزه و مغذی لذت ببرید!

کربوهیدرات یکی از مواردی است که برای بدنسازی بسیار با اهمیت است. کینوا به ازای هر ۱۰۰ گرم، حاوی ۷۰ گرم کربوهیدرات می باشد.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

2 پاسخ

  1. سلام
    وقت بخیر
    من می‌خوام کینوا رو با پودر جوانه گندم و جو و شیر به عنوان مکمل بعد از تمرین استفاده کنم
    امکانش هست یا حتما کینوا باید پخته بشه؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *