کودکان خود را با گندم سیاه تغذیه کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید

کودکان خود را با گندم سیاه تغذیه کنید

کودکان بالای هشت ماه می توانند از غذاهای جامد استفاده کنند پس، به راحتی می توانید گندم سیاه را در وعده های غذایی کودکان خود بگنجانید.

گندم سیاه به دلیل نداشتن گلوتن، برای کودکانی که دچار مشکل عدم تحمل گلوتن یا بیماری سلیاک هستند بسیار مفید است. هم چنین برای کودکانی که به پروتئین گندم سفید آلرژی دارند، مناسب است.

گندم سیاه هم چنین از کودکانی که ازآسم رنج می برند، محافظت می کند. دلیل به وجود آمدن آسم در بعضی از کودکان این است که، آن ها دچار کمبود بعضی از مواد مغذی ضد التهاب مثل منیزیم و ویتامین E هستند که این مواد به میزان فراوان در گندم سیاه وجود دارند.

استخوان های محکم با گندم سیاه در دوران کودکی

گندم سیاه به میزان فراوان دارای روی (زینک) و سلنیوم می باشد که این دو ماده مغذی باعث رشد بهتر استخوان های کودکان می شوند و هم چنین به بدن اجازه می دهد تا استخوان های آسیب دیده را بازسازی کند.

  • سلنیوم برای استحکام ناخن ها و دندان ها نیز، بسیار مفید است.

گندم سیاه ارگانیک ۲۵۰ گرمی 

درمان آنمی (کم خونی) کودکان با گندم سیاه

گندم سیاه غنی از آهن می باشد که برای تشکیل گلبول های قرمز خون نیاز است.

کمبود آهن باعث کم خونی در دوران کودکی می شود که از علائم آن می توان به سردرد، خستگی، اختلالات ذهنی و سایر عوارض جانبی اشاره کرد. پس اگر در تغذیه کودک از گندم سیاه استفاده شود، کودک از خطر ابتلا به کم خونی در امان می ماند و جریان خون افزایش می یابد.

ویژگی های مفید گندم سیاه برای کودکان

  • گندم سیاه دارای ۱۸ درصد پروتئین است، از این رو ارزش غذایی بالایی دارد و به دلیل داشتن آمینو اسیدهای ضروری به راحتی قابل هضم برای کودکان می باشد.
  • گندم سیاه دارای ۶۰ تا ۸۰ درصد کربوهیدرات است، از این رو به گندم سیاه گندم سخت نیز گفته می شود و میزان قند خون را به هیچ وجه افزایش نمی دهد، پس برای تغذیه کودکان بسیار مناسب می باشد.
  • گندم سیاه دارای ۳ درصد چربی است که برای متابولیسم بدن کودکان بسیار مفید است و باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می شود.
  • گندم سیاه حاوی انواع ویتامین ها از جمله: ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین E و سایر ویتامین ها می باشد که باعث بهبود بخشیدن به عملکرد رگ های خونی و تجمع ویتامین C در بدن کودکان می شود.
  • مواد معدنی موجود در گندم سیاه از جمله آهن و مس، در جلوگیری از خون ریزی و تشکیل هموگلوبین، کلسیم و فسفر که برای رشد استخوان های کودکان نیاز هستند، دخالت دارند. هم چنین گندم سیاه برای تشکیل منیزیم که برای قلب، بافت های بدن و اعصاب کودکان نیاز است، مفید می باشد.

گندم سیاه از کجا بخریم

گندم سیاه ارگانیک را می توانید از فروشگاه اینترنتی oabshop.ir خریداری کنید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *