کبد چرب و تخم کتان

مطلب را به اشتراک بگذارید

کبد چرب و تخم کتان

کبد در بسیاری از عملکردهای مهم بدن دخیل است. نمونه ای از این عملکردها، تولید مایع زرد رنگی است (bile) که در هضم غذا و سم زدایی بدن نقشی اساسی دارد. تخم کتان منبع بسیار خوبی از روغن ضروری (اُمگا ۳) و آنتی اُکسیدان ها می باشد. همچنین دارای وفاید فراوانی برای سلامتی انسان است که یکی از این وفاید حفاظت از سلامت کبد می باشد.

کبد چرب:

اگر دارای اضافه وزن هستید یا نوشیدنی های الکل دار مصرف می کنید، شما در معرض مبتلا شده به بیماری کبد قرار گرفته اید. در این شرایط چربی در کبد انباشته می شود و باعث ایجاد ناراحتی های قلبی و عروقی می شود. در ماه آپریل سال ۲۰۰۳ آزمایشی مبنی بر رابطه تخم کتان و چربی کبد صورت گرفت. در این آزمایش موش هایی که تخم کتان به آن ها داده شده بود دارای چربی کم در کبد بودند. مصرف تخم کتان می تواند چربی موجود در کبد را تحت کنترل داشته باشد.

نحوه مصرف:

دو تا سه قاشق غذا خوری تخم کتان در روز می توانید مصرف کنید. در یک آزمایش طی چهار هفته به شرکت کنندگان که افرادی سالم میان سنین ۲۲ تا ۴۷ بوده اند، روزانه ۳۷٫۲ گرم تخم کتان برای مصرف داده شد. در آخر نتایجی بر مضر بودن تخم کتان برای سلامت انسان یافت نشده است. به شرط این که میزان مصرف آن در روز رعایت شود. (دو تا سه قاشق غذا خوری)
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *