چگونه جو دو سر از استرس می کاهد؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

چگونه جو دو سر از استرس می کاهد؟

آیا تاکنون به این اندیشیده اید که چگونه با خوردن ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم جو دو سر در روز می توانید کل روز را بدون استرس و با آرامش کامل سپری کنید؟

مصرف جو دو سر به ویژه به عنوان صبحانه باعث احساس نشاط و آرامش در شما می گردد. 
هنگامی که جو دو سر را می خورید ترشح سرتونین در مغز بیشتر شده و همان گونه که می دانید سرتونین از آمینواسید تریپتوفان به دست می آید که نیاز اولیه مغز برای رسیدن به آرامش و ریلکسیشن است این دستاورد  یکی از تحقیقات گسترده دکتر جودیت ورتمن نوسینده «کتاب علمی قدرت سرتونین در رژیم تغذیه ای شما » است که در این کتاب به مصرف جو دو سر در اول صبح و هم چنین به تهیه انواع بیسکویت های خوشمزه با این غله سودمند پرداخته است و به زیبایی عملکرد هورمون استرس در بدن و نحوه از بین بردن آن با مصرف جو دو سر را بیان نموده و اینکه چگونه این غله که سلطان فیبر غلات نام نهاده شده است ، با میزان بالای فیبر خود می تواند باعث ترشح سرتونین در مغز شده و تا بیش از سه ساعت میزان سرتونین را در مغز بالا نگه دارد. 

خوشبختانه در سال های اخیر طی بالا رفتن میزان آگاهی به مردم دنیا از خواص خارق العاده این غله سودمند و طی چهل نوع تحقیق که بر روی این غله انجام پذیرفته است، دانشمندان مصرف هر روز جو دو سر را  به اثبات رسانده اند. در زیر به  تعداد محدودی از خواص این غله اشاره گشته است. 

۱- سلامت قلب:

مصرف روزانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم جو دو سر یا سبوس آن به پایین آمدن کلسترول خون کمک می کند و به همین دلیل طبق نظریه انجمن قلب آمریکا تنها غله ای است که به آن  نام « دوست قلب » را داده اند زیرا مصرف روزانه این غله در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی به شدت می کاهد.

۲- لاغری با جو دو سر:

مصرف جو دو سر لاغر کننده است. فیبر محلول این غله باعث جذب میزان زیاد آب بدن شده و هضم غذا به کندی انجام می پذیرد، که این امر خود باعث احساس سیری و هر چه دیرتر گرسنه شدن فرد می شود، لذا از آنجا که پایین آورنده کلسترول خون است از تجمع چربی های موضعی در بدن جلوگیری می کند.

۳- درمان دیابت:

انجمن دیابت آمریکا به افراد دیابتی به ویژه دارندگان دیابت نوع دو مصرف روزانه این غله را توصیه می نماید. فیبر محلول این غله به تنظیم و کنترل میزان گلوکز خون کمک بسیاری می کند. به همین دلیل مصرف جو دو سر در افراد سالم نیز از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند.

۴- جو دو سر کاهنده فشار خون:

از انجا که جو دو سر حاوی بالاترین میزان فیبر در بین غلاتی مانند گندم، جو، برنج و ذرت است، لذا فیبر محلول این غله باعث کاسته شدن فشار خون می شود.

۵- جو دو سر درمان یبوست:

این غله به دلیل داشتن  فیبر بالا باعث جذب بیشتر آب شده و با افزایش حجم مدفوع و نرم کردن مدفوع، دفع آن را راحت تر کرده و از ابتلای افراد به بیماری های گوارشی و گرفتگی روده جلوگیری می نماید. 

۶- جو دو سر بهترین غله برای کودکان و سالمندان:

جو دو سر بدون گلوتن بوده و  منبع غنی پروتئین، کربوهیدرات ها و آهن است و همچنین حاوی انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه B، آنتی اکسیدانها و املاح معدنی است به همین دلیل از بهترین غلات برای کودکان و سالمندان است.

۷- جو دو سر غله بدون گلوتن:

طبق تاییدیه انجمن سلیاک آمریکا این غله بدون گلوتن است و برای افراد حساس به گلوتن یا بیماران سلیاک بهترین منبع غذائی تلقی می گردد. 

۸- سرطان و جو دو سر:

فیبر بالای این غله و عاری از گلوتن بودن آن به شدت از ابتلا به انواع سرطان ها می کاهد.

۹- غذای ساده و خوشمزه:

تهیه جو دو سر بسیار آسان بوده و تنها ده دقیقه وقت کافی است تا بتوانید از آن خوشمزه ترین صبحانه ها و سوپ ها را تهیه نمایید.

۱۰- تهیه انواع ماسک با جو دو سر و سبوس آن:

از این غله سودمند می توانید به سادگی در خانه انواع ماسک های روشن کننده و لایه بردارها را تهیه نمایید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *