چه میزان نمک روزانه هر کودک باید مصرف کند؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

چه میزان نمک روزانه هر کودک باید مصرف کند؟

سدیم کلرید یا همان نمک طعام دارای، مواد معدنی ضروری برای حفظ تعادل مایعات از جمله حجم خون، عملکرد درست اعصاب، عضلات و قلب است. هر انسانی به مقدار کمی نمک در رژیم غذایی روزانه خود نیاز دارد. با این حال مصرف بیش از حد نمک به بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا منجر می شود و این موارد در کودکان نیز مستثنی نیست. رژیم غذایی مصرف نمک طبق گزارشات موسسه پزشکی با توجه به سن کودکان متفاوت است.

سدیم و نمک

نمک ترکیبی از ۴۰ درصد سدیم و ۶۰ درصد کلرید است. برچسب ارزش غذایی به طور کلی روی بسته بندی مواد غذایی شامل محتوای سدیم موجود در آن ماده غذایی است. برای مثال اگر از نمک در پخت و پز استفاده می کنید یک قاشق چایخوری نمک حاوی ۲۰۰۰ میلیگرم سدیم است، در حالی که سه چهارم قاشق چایخوری نمک برابر است با ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم و نصف قاشق چایخوری نمک برابر است با ۱۰۰۰ میلی گرم سدیم است. از این رو بهترین راه مبارزه با بیماری ها درکنار مصرف کم نمک، خوردن نمک دریا کم سدیم است.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

مصرف حداقل سدیم برای سنین ۱ تا ۸ سال

رژیم غذایی پیشنهادی برای کودکان سنین بین ۱ تا ۳  سال، روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم سدیم یا ۲۵۰۰ میلی گرم سدیم است. کودکان سنین بین ۴ تا ۸ سال، باید روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم سدیم یا ۳۰۰۰ میلی گرم نمک مصرف کنند.

مصرف حداقل سدیم برای سنین ۹ تا ۱۸ سال

مصرف توصیه شده برای کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال، روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم یا ۳۸۰۰ میلی گرم نمک است. انجمن قلب آمریکا توصیه کرده که محدودیت هر شخص روزانه در مصرف سدیم ۱۵۰۰ میلی گرم می باشد. اما بهترین راه حل مصرف نمک دریا کم سدیم برای کودکان می باشد که خود دارای مواد معدنی ضروری برای رشد کودکان مانند ید، فسفر و پتاسیم است.

اهمیت مصرف نمک کم برای کودکان

بررسی مقطعی منتشر شده در سال ۲۰۰۸ بیانگر این بود که مصرف بیش از حد نمک در رژیم غذایی کودک افزایش خطر چاقی، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی را به دنبال دارد. کودکان در معرض مواد غذایی حاوی سدیم از جمله نوشیدنی های غیرالکلی، غلات صبحانه، گوشت فرآوری شده، غذاهای یخ زده و تنقلات غیرضروری قرار گرفته اند و باگنجاندن بسیاری از این نوع غذاها در محیط مدرسه به افزایش مصرف سدیم در آنها منجر می شود. والدین می توانند با اجتناب از غذاهای فوری و انتخاب مواد غذایی سالم برای فرزندان خود، ازجمله میوه و سبزیجات تازه به ترویج سلامتی آنها بپردازند. همچنین بهترین نمک مصرفی برای کودکان نیز مصرف نمک دریا کم سدیم است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *