چای سبز و سلامت پوست

مطلب را به اشتراک بگذارید

چای سبز و سلامت پوست

پس از آب، چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان به شمار می رود. این محبوبیت فقط به دلیل طعم و مزایای سلامتی آن نمی باشد بلکه این نوشیدنی پر سود بر روی سلامت و زیبائی پوست نیز تأثیر فراوانی دارد که در ادامه به برخی از این خواص خواهیم پرداخت:

خاصیت ضد پیری :

 

چای سبز از ترکیب آنتی اکسیدان های و خواص ضد التهابی بسیار قوی تشکیل شده است که این خواص به جلوگیری از بوجود آمدن چین و چروک ها پوست کمک می کنند.
چای سبز و پسوریازیس (Psoriasis) :
بیماری پسوریازیس نوعی بیماری پوستی است که دارای علائمی مانند خارش و بوجود آمدن لکه های قرمز است و در هر نقطه از بدن ممکن است ظاهر شود. محققان بر این باور هستند که مصرف محلول چای سبز با غلظت ۰٫۵درصد می تواند به میزان قابل توجهی از علائم و نشانه های این بیماری بکاهد.
پوست و سرطان پوست :
یکی از رایج ترین انواع سرطان، سرطان پوست است. پلی فنول های موجود در چای سبز با رشد سلول های سرطانی مقابله کرده و خطر مبتلا شدن به سرطان پوست را کاهش می دهند. پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند که از بوجود آمدن رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.
محافظت در برابر نور آفتاب با چای سبز :
از آنجائیکه تابش بیش از حد UVA خورشید و اشعه های UVB یکی از عوامل ایجاد سرطان پوست می باشند، دانشمندان پیوسته در تلاش برای پیداکردن راه هایی برای بهبود ساختار ضدآفتاب ها هستند. یکی از موادی که در ضد آفتاب ها به کار می رود چای سبز است. کرم های ضد آفتاب حاوی ۲ تا ۵درصد عصاره چای سبز هستند که موجب محافظت بهتر پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب می شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *