پیشگیری و درمان سرطان با دانه کتان

مطلب را به اشتراک بگذارید

پیشگیری و درمان سرطان با دانه کتان

ارتباط بین تغذیه و سرطان روز به روز انکارناپدیرتر شده و اثبات گردیده است که الگوی غذایی نامناسب یکی از علل اصلی انواع سرطان می باشد. محققین بر این باوراند که با تغییرات جزئی در رژیم غذایی می توان شاهد کاهش ۶۰ الی ۷۰ درصدی در سرطان سینه، روده، پروستات و ریــه بود. چه خوب بود اگر بیشتر تمرکزمان در پیشگیری از سرطان تا درمان این بیماری بود، چرا که با اضافه کردن چند مکمل غذایی این امر دست یافتنی خواهد بود.

علاوه بر حذف ساختمان های آشکار سرطان از الگوی غذایی مانند شکر، مواد مغذی دیگری مانند دانه کتان را می توان برای پیشگیری از ابتلا به سرطان به رژیم غذایی روزانه اضافه کرد. دانه کتان منبع غنی از فیبرهای رژیمی، اُمگا-۳ و لیگنان ها می باشد.

حجم لیگنان موجود دردانه کتان ۸۰۰ برابر بیشتر از سایر دانه های روغنی می باشد که به نوبه خود کتان را غنی ترین منبع لیگنان، نابود کننده تومورهای سرطانی، کرده است.

این بدین معنی است که دانه کتان بهترین و در دسترس ترین ماده غذایی نسبت به سایر منابع گیاهی برای پیشگیری و درمان سرطان می باشد. 

در یک مطالعه انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی که از قبل با مواد شیمیایی سرطانزا آلوده شده بودند، لیگنان به رژیم غذایی روزانه شان اضافه گردید و ۴۶% از حجم تومور سرطانی کاسته شد.

تخم کتان طلایی ۲۰۰ گرمی

تخم کتان طلایی

دیگر نمونه های تأثیرگذاری دانه کتان در درمان و پیشگیری از سرطان:

– با اضافه کردن دانه کتان به الگوی غذایی موش های آزمایشگاهی نه تنها تومورهای سرطانی در آنها کاسته شد، بلکه این تأثیر در فرزندان آنها بدون اینکه مستقیماً از دانه کتان تغذیه کرده باشند نیز دیده شد.

– لیگنان موجود در دانه کتان باعث بهبودی در مردان مبتلا به سرطان پروستات که روزانه ۳۰ گرم از این محصول استفاده کرده اند، شده است.

– با دریافت روزانه ۱۰% از انواع مکمل های دانه کتان، ۶۳% از حجم تومور ملانوم که یک عامل در ایجاد سرطان پوست است کاسته می شود. 

یک نکته مهم در استفاده از دانه کتان این است که دانه را بصورت بو داده یا آسیاب شده استفاده کرد، زیرا وقتی روغن از دانه جدا میشود لیگنان موجود در دانه کاسته و منجر به اکسید شدن و فاسد شدن محصول می گردد. علاوه بر این هضم دانه کتان آسیاب شده یا بوداده برای دستگاه گوارش راحت تر است و در غیراینصورت بدون اینکه مواد مغذی دانه جذب بدن شوند دفع خواهند شد.

استفاده از دانه کتان بوداده یا آسیاب شده بسیار ساده می باشد و می توانید آنرا به انواع اسموتی ها، کلوچه ها، سوپ، سالاد و ماست اضافه کرده و از طعم آجیلی آن لذت ببرید. مخلوط دانه کتان و پنیر دلمه شده بدن شما را برای واکنش شیمیایی جهت از بین بردن سلول های سرطان را آماده خواهد کرد. بنابراین تلاش برای استفاده بیشتر از این غذای برتر در دنیای ضد سرطان ها باید افزایش یابد تا از گزند این بیماری رایج امروزی در امان ماند. 

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *