ورزش را در ورودی سلامت خود بدانید (A)

مطلب را به اشتراک بگذارید

میزان بالای کورتیزول در بدن افراد دارنده گروه خون A باعث کند شدن پروسه پایین آمدن استرس می گردد. تحقیقات نشان داده که برخی از ورزش های خاص می توانند به کم شدن میزان کورتیزول کمک نمایند. ورزش های زیر را جزو برنامه زندگی خود قرار دهید:

یوگا: به صورت چشمگیری در جهان مورد علاقه بوده و به عنوان روش کاهنده استرس استفاده می شود. تجربیات نشان داده که یوگا بهترین ورزش برای افراد دارنده گروه خون A است. 

تای چی: یک نوع از ورزش های رزمی است که شامل حرکات آرام اعم از تمرکز کردن و حرکات آرامبخش است. همچنین طبق تحقیقات انجام شده اثر ضد استرس بالایی بر روی این افراد دارد. تای چی میزان کورتیزول را در آب دهان پایین می آورد، فشار خون را کاهش می دهد و باعث بهتر شدن روحیه، پس از یک پیش آمد استرس زا می گردد. 

ورزش مدیتیشن (آرامبخش) به همراه تنفس عمیق: تحقیقی درباره تأثیر مدیتیشن بر روی هورمون های استرس انجام پذیرفته و نتایج به دست آمده حاکی از آن است که پس از مدیتیشن، مقدار کورتیزول به میزان چشمگیری پایین آمده است. تکنیک تنفس عمیق در مدیتیشن و یوگا بسیار مهم است. تکنیکی به نام تنفس از سوراخ های بینی وجود دارد که بهترین روش و تکنیک جهت کنترل استرس می باشد. تنفس از سوراخ چپ بینی باعث ریلکس شدن و آرام شدن بیشتر می گردد و هم چنین آرامبخش عصب سمپاتیک ۲ است. تنفس از سوراخ سمت بینی باعث به کار افتادن عصب سمپاتیک می شود. تعویض تنفس از سوراخ های بینی به صورت مرتب باعث تعادل در بین اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک می گردد. که در نتیجه، خاصیت ضد استرسی عالی به وجود می آورد. 

ورزش های سنگین برای افراد دارنده گروه خون A به میزان کم مجاز است. به یاد داشته باشید که اگر به ورزش های سنگین می پردازید از حد توان خود تجاوز نکنید زیرا نه تنها این ورزش برای بدنتان سودمند واقع نمی گردد بلکه استرس زا خواهد بود. هستند افرادی که در وزنه برداری و آیروبیک بسیار موفق هستند ولی آن ها نیز حتی می بایست مواظب حد توان خود باشند. علائمی که نشانگر تجاوز از حد توان در حین ورزش های سنگین است شامل: سردی دست ها، خستگی بسیار زیاد پس از دو ساعت ورزش و سرگیجه در حین ایستادن. اگر در هنگام ورزش کردن هر کدام از این علائم را احساس می کنید از سنگینی ورزش خود بکاهید. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *