هنگام غذا خوردن بر سر سفره

مطلب را به اشتراک بگذارید

هنگام غذا خوردن بر سر سفره

اگر می خواهید از غذای خود لذّت برده و هضم آسانی داشته باشید موارد زیر را در هنگام صرف غذا رعایت فرمایید :
 از نوشیدن انواع مایعات در هنگام غذا خوردن پرهیز نمایید
سال ها پیش پدرم به یک نتیجه ی علمی رسید و آن این که مصرف انواع مایعات در هنگام غذا خوردن باعث ایجاد اخلال در کار آنزیم ها و مواد مترشحه معده برای عمل هضم می نماید. حتّی آب میوه ها و نوشیدنی های مجاز متناسب با گروه خونتان را نیز نیم ساعت قبل و یا نیم ساعت پس از غذا بنوشید . همچون چای سبز که می توانید نیم ساعت پس از صرف غذا میل نمایید.

فشار عصبی را با خود به منزل نیاورید

از قدیم الایام در میان رومیان این ضرب المثل گفته می شده که راز سلامتی در فشار عصبی در هنگام صرف” رژیم غذایی صحیح، سکوت، آرامش و شادی است ” غذا باعث اخلال در کار معده و آنزیم های هضم می گردد.

هنگام صرف غذا صحبت نکنید
شما با صحبت کردن هنگام غذا خوردن هوای بیشتری را وارد معده می کنید که ایجاد گاز در بدن می نماید و همچنین صحبت کردن به شما اجازه نمی دهد غذایتان را به درستی بجوید.
 غذا را به خوبی بجوید

انسان هایی که غذا را نجویده قورت می دهند، خود را از یکی از بهترین لذ ات دنیا محروم می نمایند که همان طعم، بو و تردی غذاست. زیرا همان طعم و مزه و بو باعث آماده سازی معده برای هضم بهتر غذا شده و معده فرصت پیدا می کند تاآنزیم های هضم را به میزان لازم ترشح نماید. شما با جویدن کامل غذا، کار معده را کم کرده و در هضم بهترغذا به معده خود کمک بزرگی می کنید و عمل هضم و جذب توسط روده ها به بهترین نحو انجام می پذیرد. هر لقمه ی گوشت و ماهی را سی مرتبه بجوید. نان، سیب زمینی، سبزیجات و میوه جات در هنگام جویدن توسط بزاق دهان مرحله ی اولیه ی هضم خود را پیموده و پس از ورودشان به معده ادامه ی عمل هضم بر روی آن ها انجام می شود.

برگرفته شده از کتاب “آشپزی مناسب بر اساس گروه خونی “

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *