نقش مواد آنتی اکسیدان در پیشگیری از سرطان

مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالعات نشان داده است، شیوع سرطان روده بزرگ در افرادی که میزان زیادی کلسیم در رژیم روزانه مصرف می کنند (مثل سوئدی ها) کمتر است. کلسیم در روده ها از سرطانی شدن سلول ها جلوگیری می کند و جذب دوباره اسیدهای صفراوی را کاهش می دهد. مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان، از بروز سرطان ممانعت می کند. بتا کاروتن (که رنگ زرد هویج ناشی از آن است)، ویتامین C (در سبزی ها و میوه های تازه فراوان است) و ویتامین E (در روغن های گیاهی و برگ های سبز و دانه ها موجود است) مانع بروز سرطان، خصوصاً سرطان روده می شوند. کسانی که رژیم آنها مملو از سبزیجات، سالادهای تازه و روغن زیتون است، مطمئن باشند که خیلی کمتر احتمال دارد به سرطان مبتلا شوند.
آنتی اکسیدان ها چگونه عمل می کنند 
مواد سرطان زای تولید شده در بدن را از بین می برند.
از سلول های روده محافظت می کنند
تکثیر سلول های سرطانی را کاهش می دهند.
بتاکاروتن
ضد سرطانی قوی است که توصیه می شود ۱۵ تا ۲۵ میلی گرم از آن در روز مصرف شود. مواد غذایی حاوی بتاکاروتن؛ سیب زمینی شیرین، هویج، طالبی، گرمک، کدو تنبل، انواع کدو، اسفناج، کلم، انبه، فندق و گریپ فروت قرمز می باشد. سعی کنید روزی یک  یا دو عدد هویج و یک عدد کدو در سالادتان ریز کنید و گاهی به جای کاهو، سالاد اسفناج تهیه کنید.
می توانید از سبزیجات سودمند و مضر گروه خونی خود ، با استفاده از کتاب زندگی مناسب بر اساس گروه خون، مطلع شوید.
ویتامین C
برای مقابله با بروز سرطان عالی است. ویتامین C، تولید نیتروزآمین را که یک ماده سرطانزا است، کاهش می دهد. این ماده در اثر مصرف زیاد محصولات گوشتی مثل سوسیس و کالباس به مقدار زیاد وارد بدن می شود. کیوی، پرتقال تازه، نارنگی، خربزه، گریپ فروت، لیموترش تازه، توت فرنگی و طالبی از میوه های دارای ویتامین C زیاد هستند و از سبزیجات؛ کلم بروکلی، فلفل سبز، کلم پیچ و گوجه فرنگی، ویتامین C زیادی دارند.
با مطالعه کتاب زندگی مناسب بر اساس گروه خون، میوه های سودمند گروه خونی خود را میل نمایید
ویتامین E  
نیز مانند C، ضد سرطان است و مصرف کم آن به همراه کمبود سلنیم،  بروز سرطان را در زنان ۱۰ برابر می کند. و این آمار تکان دهنده است و الزام مصرف آنرا مطرح می کند. روزانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ واحد از این ماده باید مصرف شود. بهترین منبع غذایی آن  روغن زیتون، لوبیا سبز، نخود فرنگی تازه و کره طبیعی و جگر است. برای دریافت ویتامین E، کره برای کودکان، و سبزیجات و جگر برای بزرگسالان توصیه می شود. اگر از قرص ویتامینE  استفاده می کنید ،حتماً دقت کنید که نام آنd آلفاتوکوفرول باشد که منشاء گیاهی دارد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *