نظر دکتر محمد دریایی متخصص طب سنتی در مورد علم گروه خون و جو دو سر

مطلب را به اشتراک بگذارید

سوال: آقای دکتر ممکن است در مورد حل مشکل با رژیم غذایی ویژه گروه خونی نظرتان را بفرمایید و آیا از نظر علمی این درست است که تغذیه صحیح و مفید زمانی مؤثر و سلامت محور است که غذاهایی که میخوریم با گروه خون ما هماهنگی داشته باشد در غیر اینصورت میتواند مضر باشد و ایجاد آلرژی کند، آیا دیابت را میتوان بر اساس گروه خون افراد پیشگیری و مهار و حتی درمان کرد؟ 

حل مشکل دیابت با رژیم غذایی ویژه گروه خونی 

جواب : بله! بنده معتقدم نه تنها دیابت بلکه بسیاری از بیماریها را میتوان با غذاهای هماهنگ با گروه خون درمان نمود. از راهکارهای مهم و بنیادین درمان دیابت پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خونی افراد است. چنین رژیمی، مشکل مقاومت به انسولین در موضوع دیابت را نیز درمان میکند. 

دکتر پیتر جیمز آدامو، در کتاب خود به نام « مبارزه با دیابت با علم گروه خونی »، به نحوه مبارزه و پیشگیری از بیماریهای زیادی اشاره نموده که همگی این راهکارها کاملاً علمی و منطقی بوده که هر فرد سالم یا بیمار میتواند در طول عمر خود به راحتی از آنها پیروی کند. این روش، شما را از داروهای شیمیایی بی نیاز و شیوه ای است کاملاً علمی، طبیعی و ارگانیک که قادر است مشکل اضافه وزن را نیز درمان کند. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب با گروه خونی همراه با ورزش منظم میتواند تا ۶۰ درصد از ریسک ابتلا به دیابت جلوگیری کند. این رژیم غذایی مناسب با گروه خونی، بر خلاف سایر رژیمهای غذایی، فقط یک رژیم کلی نیست بلکه مخصوص هر گروه خونی میباشد و میتواند کاملاً بر طبق ویژگیهای بدن شما عمل نماید.  

دیابت بیماری است که کارکرد بدن را در جریان سوخت و ساز صحیح غذاها مختل می سازد. هورمون انسولین ترشح شده از پانکراس به بدن شما کمک میکند تا غذا به انرژی تبدیل شود. دیابت به دو صورت به وجود می آید: یا پانکراس، انسولین ترشح نمیکند و یا بدن شما از انسولین ترشح شده نمیتواند استفاده کند. 

برای فهمیدن اینکه چرا انسولین بسیار مهم میباشد، باید بدانید که چگونه غذا در بدن تولید انرژی میکند. بدن شما از ۶۰ تریلیون سلول تشکیل شده، که تمامی این سلولها برای زنده ماندن و فعالیت نیاز به انرژی دارند. 

وقتی شما غذا میخورید پانکراس، انسولین ترشح میکند و آنرا به جریان خونتان میفرستد و سلولها از این انسولین برای تجزیه و جذب گلوکز، اسیدهای چرب و اسید آمینه ها استفاده مینمایند. هنگامیکه پانکراس انسولین ترشح میکند، سلولهای بدن هیچ عکس العملی نسبت به آن نشان نمی دهند، این وضعیت، مقاومت به انسولین نامیده میشود. این جاست که بسیاری از افراد، خود را با اضافه وزن نشان میدهند و در نتیجه، بدن بیشتر و بیشتر انسولین ترشح میکند و بالاخره پس از مدتی قند در خون جمع شده و به جای اینکه توسط سلولها مصرف شود و تبدیل به انرژی گردد، همچنان در خون باقی میماند و به همین دلیل است که افراد مبتلا به دیابت، قند خون بالایی دارند و اگر میزان گلوکز در خون بالا باشد کلیه ها نمی توانند گلوکز را تجزیه کنند و از طریق ادرار دفع میشود. در زمانهای بسیار قدیم که آزمایش خون و ادرار وجود نداشت، پزشکان برای تشخیص دیابت به ناچار ادرار را می چشیدند و اگر مزه شیرینی احساس میکردند، نشانگر دیابت در بیمار بود.                    دیابت در واقع بر دو نوع است: دیابت نوع ۱ که انسولین ترشح نمیشود، دیابت نوع ۲ که بدن، انسولین ترشح شده را نشناخته و از آن استفاده نمیکند. دیابت دوران حاملگی یک وضعیت موقتی است که در نیمه دوم بارداری به صورت مقاومت به انسولین پیش می آید. دلیل این مشکل ترشح زیاد هورمونها و یا توقف ترشح انسولین مورد نیاز بدن میباشد. دیابت دوران حاملگی معمولاً پس از زایمان از بین میرود. اما زنانی که دیابت دوران بارداری داشته اند، ریسک بالایی در ابتلا به دیابت نوع ۲ در سنین بالاتر دارند. که یکی از بهترین روش های مبارزه با دیابت دوران بارداری پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خون مادر باردار می باشد.               

جلوگیری از ابتلا به دیابت در مورد نوع ۲ رایجتر است و با پیروی از رژیم غذایی سالم و ورزش امکانپذیر است. حتی روشهای پیشگیری دیابت نوع ۱ را نیز مانند نوع ۲ با پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خون قابل کنترل میباشد که در پاسخ به موضوع عرق آنتی دیابت که معجونی از عرق زول و بوقناق میباشد، به آن اشاره شده است. جو دو سر یا همان یولاف نیز همین خاصیت انسولین را به صورت یونی و ملکولی در خود دارد که متأثر از مصرف همین دو گیاه است. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *