نان های تقلبی به نام جو دوسر

نان-تقلبی-جو-دوسر

مطلب را به اشتراک بگذارید

در این مقاله در مورد نان های تقلبی به نام جو دوسر  توضیحاتی نوشته ایم.

لطفأ همراه باشید.

نان های تقلبی به نام جو دوسر

بر طبق تحقیقات، مصرف نان جو دوسر برای کاهش قند خون و کلسترول خون بسیار مفید است. جو دوسر غله ای رژیمی است. مصرف این غله موجب رسیدن به وزن ایده آل و تناسب اندام می گردد. نان های حاوی این غله برای بیماران دیابتی و قلبی بسیار مفید هستند. غله جو دوسر، جو دوسر پرک، سبوس و آرد آن برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک که قادر به هضم گلوتن نمی باشند، بسیار مناسب است.

 

نان های حاوی جو دوسر می توانند از ۲۵ % آرد جو دوسر و ۷۵ % آرد گندم و یا آرد سفید تهیه شوند. که به دلیل داشتن آرد گندم برای افراد دیابتی، سلیاکی و اشخاص با معده حساس مناسب نمی باشند.

آرد جو دوسر فاقد گلوتن است. به همین دلیل استفاده بیش از ۲۵% از آن در تهیه نان، موجب سفتی و شکنندگی نان می گردد.

 

نان-تقلبی-جو-دوسر-OAB


توجه داشته باشید که برخی از نان های کنونی که به اسم نان جو دوسر در بازار ایران وجود دارند این نان ها خالص نمی باشند. تنها مقدار کمی از جو دوسر پرک بر روی سطح نان می پاشند و یا میزان بسیار کمی از آرد جو دوسر در آن استفاده می شود. پس این نانهای تقلبی فاقد مواد مغذی پروتئین، فیبر هستند و بافت، طعم و قدرت مهار اشتهای آنها نیز ضعیف است. این موضوع را می توان از نرمی نان که حاکی از آرد گندم موجود در آن می باشد، تشخیص داد.

مصرف نان های تقلبی بنام جو دوسر، برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و دیابت بسیار خطرناک است.

 

هیچوقت بر اساس رنگها نان را خریداری نکنید و حتماً به برچسب غذایی دقت کنید. نان هایی که بنظر قهوه ای رنگ هستند لزوماً برای شما مناسب نیستند زیرا از رنگ های خوراکی در آنها استفاده می شود. آنچه که باید روی برچسب غذایی ببینید، کلمات و مقادیر غلات کامل ، جو کامل یا جو دوسر پرک کامل باشند. که باید اولین یا دومین ماده غذایی موجود در لیست برچسب غذایی باشد.

 بر اساس تحقیقات انجمن قلب آمریکا، بدنبال نانی باشید که دارای شش گرم یا کمتر قند کل و حداقل دو گرم فیبر در هر وعده نان باشد و روی بر چسب غذایی نام سبوس یا دانه نوشته شود.

همچنین مهم است که در مورد محتوای سدیم (نمک)  نان ها احتیاط کنید زیرا معمولاً مقدار آن بالاتر از چیزی است که فکر می کنید و مردم تمایل بیشتری به خوردن آن دارند.

 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *