مواد غذایی مناسب برای سلامت قلب

مطلب را به اشتراک بگذارید

بیماری قلب هنوز هم قاتل شماره یک در دنیا است. راه های زیادی وجود دارد که می توانید با انجام دادن آن ها به سلامت قلب و دوری از بیماری ها کمک کنید. امثال ترک سیگار، ورزش روزانه و کاهش استرس زندگی. همه این ها می توانند تأثیر مثبت بر سلامت قلب داشته باشند. اما یکی از ساده ترین تغییرات در شیوه زندگی که می تواند تضمین سلامت قلب شما باشد، توجه به خوراک و مواد غذایی مصرفی است. تقریباً ۶ میلیون نفر در حال حاضر با نارسایی قلبی زندگی می کنند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) هشدار می دهند که خوردن غذاهای پر چرب، کلسترول و یا سدیم می توانند برای قلب بسیار مضر باشند. در این مقاله به برخی از مواد غذایی مفید برای قلب اشاره می کنیم.

دانه چیا و تخم کتان: این دانه ها یک منبع غنی از اسید چرب امگا ۳ مانند اسید آلفا لینولنیک هستند. امگا ۳ دارای اثرات مفید بسیاری مانند کمک به کاهش سطح تری گلیسیرید، LDL (کلسترول بد) و کلسترول کل است. دانه چیا و تخم کتان همچنین فشار خون را کاهش می دهند. امگا ۳ باعث کاهش اختلالاتی می شود که این اختلالات می توانند منجر به حمله قلبی، ترومبوز (ایجاد لخته) و آریتمی (غیرطبیعی بودن ریتم قلب) شوند.

دانه چیا ارگانیک ۲۵۰ گرمی

دانه چیا ارگانیک

جودوسر: از آنجا که جودوسر و بلغور جودوسر غنی از فیبر محلول است، به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. یک بررسی در سال ۲۰۰۸ شواهدی نشان می دهد که محصولات جودوسر به طور قابل توجهی LDL و کلسترول را بدون هیچ گونه عوارض جانبی کاهش می دهند.

جودوسر پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

جو دوسر صبحانه فوری

چای سبز: یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۱ نشان داد که نوشیدن چای سبز با کاهش کلسترول همراه است. همانطور که می دانیم، کلسترول یکی از مهمترین عوامل بیماری قلبی و سکته مغزی است. در سال ۲۰۱۴، بررسی دیگری اثرات مثبت نوشیدن چای سبز در افراد مبتلا به فشار خون بالا را نشان داد. این گزارش به این نتیجه رسید که چای سبز با کاهش فشار خون مرتبط است.

ماهی، سرشار از امگا ۳: ماهی منبع قوی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است. افرادی که بیماری قلبی دارند و یا در معرض خطر ابتلا به آن هستند، توصیه می شود که خوردن ماهی در رژیم غذایی آن ها افزایش یابد. طبق گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، باید در وعده غذایی که حاوی ماهی است، حدود ۱۰۰ گرم ماهی از جمله قزل آلا، ساردین، ماهی تن یا شاه ماهی وجود داشته باشد و توصیه می شود حداقل دو بار در هفته ماهی مصرف شود.

تخم کتان طلایی ۲۰۰ گرمی

تخم کتان طلایی

شکلات تلخ: دانشمندان بر این باوراند که شکلات تلخ حاوی مزایایی است که می تواند از ایجاد تصلب شرایین (آترواسکلروز) جلوگیری کند. این خاصیت شکلات تلخ با تشکیل پلاک هایی در عروق خونی، از حمله قلبی و سکته جلوگیری می کند. شکلات تیره از دو مکانیسم مرتبط با آترواسکلروز جلوگیری می کند: سفتی عروق و چسبندگی گلبول های سفید خون.

کلم بروکلی: برخی مطالعات نشان می دهند که مصرف بروکلی آبپز می تواند باعث کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامتی قلب شود.

آجیل ها: بادام، فندق، بادام زمینی، پسته و گردو گزینه های سلامتی قلب هستند. آجیل ها سرشار از پروتئین، فیبر، مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. آجیل ها همانند ماهی و تخم کتان، حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که همین امر باعث شده که مصرف آجیل به عنوان عاملی برای سلامت قلب توصیه شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *