مقایسه کینوا و جو دو سر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقایسه کینوا و جو دو سر

جو دو سر سالهاست که به عنوان یک جز اصلی در رژیم غذایی آمریکایی ها وجود دارد ولی کینوا تنها درچند سال اخیر مطرح شده است، ولی به دلیل ارزش غذایی بالای این دانه توانسته در همین چند سال جایگاه ویژه ای در برنامه غذایی مردم پیدا کند. به گفته وزارت کشاورزی امریکا استفاده هر دو این دانه ها دارای ارزش غذایی بالایی هستند و توصیه می کند که افراد حتما از این دانه ها در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

جو دوسر پرک صبحانه ارگانیک ۲۰۰ گرمی

جو دوسر صبحانه فوری ارگانیک

درست است که هر دو این دانه ها دارای ارزش غذایی بالا و سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها هستند اما آنها دارای چند تفاوت کوچک هستند که شاید باعث شود شما یکی را بر دیگری ترجیح دهید.

یکی از مزایای اصلی کینوا محتوای پروتئین بودن آن است. هر فنجان کینوای پخته شده دارای ۸٫۱ گرم پروتئین است در مقایسه با آن یک فنجان جو دو سر ۵ گرم پروتئین فرام می کند. پس کینوا در فراهم آوردن پروتئین از جو دو سر پیشی می گیرد. این بدان معنی است که کینوا همه ی آمینو اسید های لازم برای بدن شما را فراهم می کند و باعث عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن شما می شود و انتقال اکسیژن به بافت های شما را راحت تر می کند.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

کینوا سه رنگ ارگانیک

نکته جالب این است که کینوا فیبر بیشتری نسبت به جو دو سر دارد و شما با اضافه کردن کینوا به رژیم غذایی خود می توانید باعث ترویج سلامت دستگاه گوارش – مبارزه علیه یبوست-کنترل اختلالات گوارشی –مبارزه با گرسنگی – مبارزه با چاقی و جلوگیری از دیابت نوع ۲ شوید.

یک فنجان کینوای پخته شده دارای ۵٫۲ گرم فیبر به همان نسبت جو دو سر دارای ۴ گرم فیبر است. باید توجه داشته باشید که با توجه به تحقیقات صورت گرفته زنان ۱۴% و مردان ۲۰% در روز به فیبر نیاز دارند.

فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک

برای تهیه محصولات سالم و ارگانیک OAB می توانید به فروشگاه اینترنتی oabshop.ir مراجعه فرمایید.

کینوا و جو دوسر هر دو حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی هستند. اما کینوا به دلیل داشتن منیزیم یک قدم از جو دو سر جلوتر است. در هر وعده کینوا شامل ۱۱۸ میلی گرم منیزیم و جو دو سر دارای ۶۱ میلی گرم منیزیم است. اما ناگفته نماند آهن موجود در جو دو سر ۵ برابر کینوا است. منیزیم و آهن هر دو باعث تشویق سلول های به تولید انرژی می شوند. آهن باعث ترویج عملکرد بهتر گلبول های قرمز خون می شود. در حالی که منیزیم به سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کند. هر دو منبع غذایی بسیار خوبی از فولات و ویتامین B6 هستند که نقش بسزایی در سلامت و متابولیسم بدن انسان دارند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *