مقایسه نمک دریا و نمک معمولی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقایسه نمک دریا و نمک معمولی

تفاوت اصلی بین نمک دریا و نمک معمولی در طعم، بافت و پردازش آن است. نمک دریا از طریق تبخیر آب اقیانوس ها یا آب موجود در دریاچه های آب شور به دست می آید. مواد معدنی موجود، به نمک طعم خاصی می دهند. نمک معمولی از رسوبات نمک زیرزمینی استخراج می شود. پردازش نمک معمولی بیشتر است و این عمل مواد معدنی موجود در نمک را از بین می برد و در عین حال مواد شیمیایی زیادی نیز متاسفانه به نمک معدنی اضافه می شود. بسیاری از نمک های معمولی ترکیب ید را اضافه می کنند تا به فعالیت تیروئید کمک کند.

نمک دریایی و نمک معمولی ارزش غذایی یکسانی دارند اما واقعیت این است که نمک دریا سالمتر است. نمک دریایی و نمک معمولی حاوی سدیم هستند. مصرف هر نوع نمک خارج از حد اعتدال باعث بالا رفتن فشار خون می شود مگر آنکه از نمک دریا کم سدیم استفاده شود.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

نمک دریایی یا نمک معمولی

امروزه نمک دریایی مورد استفاده بیشتر رستوران ها و سرآشپزها است. نمک دریایی به دلیل ترد بودن و عطر و طعم قویتر بیشتر مصرف می شود. نمک دریایی کمتر از نمک معمولی پردازش می شود. افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند نمک دریایی را انتخاب می کنند زیرا حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم، ید، روی و منیزیم است.

تفاوت نمک دریایی با نمک معمولی

نمک دریایی مستقیماً از طریق تبخیر آب دریا بدست می آید. مرحله پردازش نمک دریایی بسیار کمتر از نمک معمولی است چون مواد معدنی مثل منیزیم، پتاسیم، کلسیم را به صورت طبیعی در خود حفظ می کند.

نمک معمولی از سوی دیگر از طریق رسوبات نمک استخراج می شود سپس پردازش می شود تا به راحتی در دستورهای غذایی قابل استفاده باشد. در مرحله پردازش نمک معمولی ممکن است هر نوع مواد شیمیایی در خود داشته باشد، و به آن مواد افزودنی اضافه می کنند تا از تجمع و چسبندگی دانه های نمک به یکدیگر جلوگیری کنند.

آیا مزیتی در خوردن نمک دریایی وجود دارد ؟

در هر غذای سالمی به دلیل وجود مواد معدنی، استفاده از نمک دریایی را خواهید دید. نمک دریایی ید بیشتری نسبت به نمک معمولی دارد. استفاده از نمک دریایی کم سدیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *