مزایای نمک دریا برای عروس خانمها

مطلب را به اشتراک بگذارید

مزایای نمک دریا برای عروس خانمها

نمک دریا، عنصری ضروری در برنامه زیبایی عروس خانمها می باشد. برای کسانی که تفاوت بین نمک دریا و نمک معمولی را نمی داند، می توان به نحوه پردازش آنها اشاره کرد، نظر به اینکه نمک دریا پردازش بسیار آسانی دارد چون از طریق تبخیر آب دریا صورت می گیرد ولی نمک معمولی از معادن زیرزمینی نمک بدست می آید. علاوه بر این، نمک دریا دارای مواد معدنی ضروری از جمله : سدیم، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید می باشد. نمک دریا به عنوان ماده طبیعی برای افزایش زیبایی عروس خانمها عمل می کند.

اسکراب بدن

بلورهای نمک دریا به عنوان یک لایه بردار طبیعی برای داشتن پوستی نرم عمل می کنند. بنابراین چند روز قبل از عروسی برای داشتن پوستی نرم و شفاف می توان از این ماده طبیعی جهت لایه برداری پوست استفاده کرد. برای درست کردن این اسکراب ابتدا یک چهارم فنجان نمک دریا را با نصف فنجان روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی دست ها،پاها و صورت خود ماساژ دهید. این کار طبیعی ترین راه برای رهایی از سلول های مرده پوست می باشد.

تونر صورت

نمک دریا منافذ پوست را عمیقاً پاکسازی می کند و این کار، به پوست اجازه می دهد تا آزادانه تنفس کند. برای درست کردن این ماسک ابتدا یک قاشق چایخوری نمک دریا را با نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از یک پنبه، تمامی نواحی صورت خود (به جز مناطق اطراف چشم) را پاک کنید. قبل از عروسی روزانه از این ماسک استفاده کنید تا چهره ای درخشان داشته باشید.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

آرامش پا

نمک دریا خستگی ناشی از ایستادن طولانی مدت در کفش های پاشنه بلند و متورم شدن پاها را کاهش می دهد. بنابراین برای رهایی از این درد، در آب ولرم مقدار مساوی جوش شیرین و نمک دریا اضافه کنید و برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پاها را در آن قرار دهید تا به شما احساس آرامش نایل کند و خستگی را از بدن شما دور کند.

درخشش ناخن

نمک دریا برای داشتن ناخن های سالم و درخشان بسیار موثر است. یک قاشق چایخوری نمک دریا، جوش شیرین و آب لیمو ترش را با نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید و دست های خود را به مدت هشت تا ده دقیقه  درون آن قرار دهید و بوسیله یک برس نرم، ناخن های خود را پاک کنید.

لطافت مو

بیشتر مردم بر این باورند که نمک دریا برای مو مفید است، مواد معدنی موجود در آن برای داشتن موهای سالم بسیار مفید است. مقدار کمی نمک دریا را روی موهای چرب خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. با انجام دادن این کار موها حجیم تر، درخشان تر و شاداب تر خواهند شد. مهمترین خاصیت این کار کاهنده شوره سر است.

سفید کننده دندان

اگر فکر می کنید که نمک دریا تنها به پوست و مو شما کمک می کند سخت در اشتباه هستید زیرا نمک دریا برای داشتن دندان های سفید و لبخندی درخشان کمک می کند. نمک دریا در از بین بردن لکه های دندان و سفید شدن آنها کمک شایانی می کند. فقط یک قاشق چایخوری نمک دریا را با ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید و با مسواکی نرم، دندان های خود را مسواک کنید. روزانه یک بار از این خمیردندان خانگی استفاده کنید تا قبل از عروسی دندان هایی سفید و درخشان داشته باشید.

خوابی شایسته

عروس خانمها معمولا برای آماده سازی مقدمات عروسی و کار بیش از حد، دچار استرس می شوند. خوابی نامناسب و عصبانیت شفافیت و سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین برای داشتن خوابی راحت، قبل از خواب از نمک دریا مصرف کنید. بسیاری از تحقیقات ثابت کرده اند که نمک دریا در پایین آوردن سطح استرس بسیار موثر است. علاوه بر آن در بالا بردن سطح اکسی توسن کمک می کند. اکسی توسین هورمونی است ضد استرس که برای احساس آرام و خوابی راحت کمک می کند. ترکیب یک هشتم قاشق چایخوری نمک دریا را با یک لیوان آب مخلوط کنید و قبل از خواب بنوشید. خاصیت دیگر نمک دریا برای داشتن خوابی راحت مخلوط کردن آن با سالاد سبزیجات است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *