مزایای مصرف تخم کتان برای بدن

مطلب را به اشتراک بگذارید

مزایای مصرف تخم کتان برای بدن

تخم کتان غنی از اسیدهای چرب است که برای سلامتی شما مناسب است. طبق گفته ای در وب سایت موسسه بهداشت ملی (NIH)، اسیدهای چرب آلفا-لینولنیک موجود در دانه کتان ساختار بسیار شبیه اسیدهای چرب امگا ۳ دارند. مصرف تخم کتان و حتی روغن آن می تواند به شما در بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند که شامل عملکرد مناسب قلب و عروق و دستگاه گوارش است.

تخم کتان، مناسب برای قلب:

کسانی که دچار حمله های قلبی متعدد می شوند، می توانند با مصرف تخم کتان از اسید آلفا- لینولنیک موجود در آن برای سلامت قلب کمک بگیرند. این اسید چرب به بهبود وضع بیمار پس از درمان کمک می کند.

تخم کتان دستگاه گوارش را بهبود می بخشد:

وب سایت بهداشتی PDR مصرف دانه کتان را برای سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و التهاب معده و روده توصیه می کند.

کاهش کلسترول و فشار خون با تخم کتان:

رژیم غذایی غنی از تخم کتان می تواند تأثیرات چشم گیری در کاهش فشار خون داشته باشد. نتایج حاصل از مطالعات بر روی تخم کتان نشان می دهد که اگر در خون شما کلسترول بد یا LDL وجود دارد، مصرف تخم کتان می تواند بسیار با اهمیت باشد.

تخم کتان طلایی ۲۰۰ گرمی

تخم کتان طلایی

تخم کتان و جلوگیری از سرطان:

انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده است که تخم کتان می تواند در کاهش بسیاری از سرطان ها نقش بسزایی داشته باشد. در طی آزمایشی مشخص شد که سرطان پروستات در مردانی که از رژیم غذایی حاوی تخم کتان مصرف کردند، به طور چشم گیری کاهش یافت.

سایر مزایای تخم کتان:

تخم کتان می تواند برای مشکلاتی نظیر کاهش قند خون در مبتلایان دیابت و افزایش تراکم استخوان در زنان یائسه نیز مناسب باشد. به نظر می رسد که تخم کتان می تواند به کاهش چشم های خشک در بیماران مبتلا به سندرم شوگرن (Sjogren) (نوعی اختلال التهابی مزمن و وابسته به دستگاه ایمنی) کمک کند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *