مزایای سلامتی با افشانه نمک دریا

مطلب را به اشتراک بگذارید

مزایای سلامتی با افشانه نمک دریا

نمک دریا دارای خواص درمانی بسیاری است. با استفاده کردن از افشانه نمک دریا به راحتی می توانید از مزایای آن برخوردار شوید. این مقاله به درمان و مزایای سلامت بدن با افشانه نمک دریا مورد بحث قرار می دهد.

نمک درمانی چیست؟

هزاران سال است که انسان از نمک برای داشتن خاصیت درمانی استفاده می کند. هر کسی که یک روز در دریا سپری کرده  باشد از خاصیت بسیار خوب آن آگاهی دارد.هزاران سال پیش بقراط (پدر طب مدرن) از بخار نمک دریا برای پاک کردن هوا و ریه ها استفاده می کرد.

در اروپا، یونانیان باستان از نمک درمانی برای درمان بیماری های تنفسی استفاده می کردند. بیش از صد سال است که کشورهای شرق اروپا از غارهای نمکی برای داشتن خاصیت درمانی بسیار استفاده می کنند. غارهای نمکی به دلیل دارا بودن خاصیت درمانی در شهرهای آلوده ای نظیر لندن و نیویورک نیز مورد استقبال قرار گرفت. اتاق های نمک اندود دریایی کمک شایانی برای افراد مبتلا به بیماری های تنفسی نشان داده است.

فرهنگ آیورودا (علم زندگی) و یوگا باستانی هند، به درمان افشانه نمک دریا می پردازند.چنین درمانی برای پاک کردن بهتر بینی و گلو می پردازد. امروزه نمک دریا برای از بین بردن ارگان های مضر بدن نقش بسزایی دارد.

نمک درمانی مدرن از جمله افشانه نمک دریا هر دو ترکیب باستانی و تکنیک های مدرن را در خود دارد.نمک دریا را داخل دستگاه افشانه بریزید، سپس هنگام نفس کشیدن، رطوبت هوا جذب نمک شده و وارد ریه ها می شود پس از آن می تواند مشکلات سینوس، آسم، سرماخوردگی، آلرژی را کاهش دهد. برخلاف اسپرهای استروئیدی و دیگر مواد شیمیایی دارویی که دارای عوارض هستند، این روش نمک درمانی کاملا طبیعی است و فاقد عوارض منفی می باشد.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

۸ مزیت مصرف نمک درمانی

بیماری های سینوسی

استنشاق نمک دریا برای افزایش سلامت ریه ها کاربرد فراوانی دارد. مطالعات انجام شده در سال ۱۸۰۰ ارتباط تنفس نمک دریا یونیزه و کاهش التهابات تنفسی و آلودگی هوا را نشان داد.

پاک کننده ارگانیسم های مضر

نمک دریا به عنوان یک عامل پاک کننده در برابر ارگانیسم های مضر عمل می کند. در واقع روشی بسیار بهداشتی جهت درمان افراد مبتلا به مشکلات تنفسی است و حتی ممکن است از برخی شرایط تجویز شده نیز بهتر عمل کند.

سم زدایی هوا

ما در یک مقدار بسیار بالایی از آلایندهای شیمیایی تنفس می کنیم. ریه های ما تحت تاثیر آلودگی هوا قرار دارند. بسیاری از افراد سیگاری با استفاده کردن از افشانه نمک دریا به کاهش التهابات ریه ای پاسخ مثبتی داده اند و انگیزه راحت ترک کردن در آنها نیز افزایش یافته است.   

کاهش فشار خون

نمک دریا به دلیل داشتن املاح معدنی و استفاده از نمک درمانی به ثبات فشار خون کمک می کند. البته حتماً سعی کنید از نمک دریا کم سدیم یددار که دارای حدود قابل قبول فلزات سنگین طبق استاندارد هستند استفاده نمایید.

افزایش آرامش روانی

نمک درمانی با نمک دریایی خاصیتی دارد که باعث افزایش ظرفیت تنفس شده و دارای مزایای فراوانی جهت بهتر تنفس کردن است.توانایی تنفس آسان باعث ترویج آرامش طبیعی بدن می شود.

داشتن تنفس بهتر

محققان اعتقاد دارند  مصرف افشانه نمک دریا به بهبود تنفس در شب کمک می کند. همچنین افشانه نمک دریا باعث کاهش سرفه و خروپف نیز می شود.

کاهش مخاط

نمک دریا باعث پاکسازی طبیعی خلط است و می تواند به طور طبیعی باعث کاهش مخاط بینی و گلو شود.

غشای مخاطی خشک

بلورهای نمک دریا به عنوان آبرسان طبیعی سیستم تنفسی است. هنگامی که به کشوری دیگر سفر می کنید جهت پاکسازی سیستم تنفسی خود می توانید از این روش طبیعی استفاده کنید. گاهی مواقع در طول فصل آنفولانزا بهترین روش پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده از افشانه نمک دریا است. 

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *