مزایای سلامتی آسپرین

مطلب را به اشتراک بگذارید

آسپرین چگونه اسید استیل سالیسیلیک را کاهش و باعث کاهش التهاب می شود؟ آیا می توان آن را به صورت روزانه مصرف کرد؟

بسیاری از ما آسپرین را در بسیاری از مواقع زندگی مصرف کرده ایم، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه این قرص های سفید در کاهش درد موثر هستند؟  خوشبختانه، تیم  How Stuff Works اخیراً مطالبی را برای توضیح علمی این دارو به طور گسترده ای محبوب منتشر کرده اند. اگرچه آسپرین یک شگفتی جدید در پزشکی است، اما این دارو از گیاه بید مشتق شده است که به مدت ۶۰۰۰ سال از گذشته تا کنون به عنوان یک ضد درد استفاده می شده است. همانطور که توسط تیم How Stuff Works توضیح داده شده، دانشمندان تا به حال در زمینه استخراج مواد تشکیل دهنده فعال در بید و هم چنین سالیسین کار نکرده بودند، تا این که آسپرین به آنچه که امروز می دانیم تبدیل شد.

سالیسین در دستگاه گوارش ما به اسید سالیسیلیک تجزیه می شود که به کاهش درد و التهاب کمک می کند. در واقع آسپرین به عنوان یک نسخه اسیدی از اسید سالیسیلیک مورد استفاده قرار می گیرد.

درد در بدن به عنوان یک هشدار برای خطر است، اما ضروری است که ما بتوانیم درد را ثابت نگه داشته و از افزایش آن جلوگیری کنیم. علاوه بر این، برخی از درد ها ناشی از آسیب دیدگی نیستند و اجتناب ناپذیراند، مانند درد دوران قاعدگی یا سردرد. آسپرین با عمل تأثیرگذاری بر روی مولکول هایی که حس درد را به مغز منتقل می کنند، باعث کنترل و کاهش درد می شود. در نتیجه، مغز درد کمتری را ثبت می کند و پاسخ التهابی کمتری ایجاد می کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *