مبارزه با دیابت در گروه خونی A و AB

مطلب را به اشتراک بگذارید

بنابر آمار گروه خون A و AB نسبت به دیابت نوع اول و دوم بسیار  آسیب پذیر تر هستند (آسیب پذیری گروه خون AB  نسبت به گروه خون A  کمتر است) این آسیب پذیری در مردان بیشتر از زنان است.این آمار در نتیجه تحقیقات انجام شده بر روی بیش از هزاران نفر به دست آمده است.
مهمترین دلیل آسیب پذیری در گروه خون A نسبت به دیابت نوع اول را می توان مختلف بودن نوع گروه خونی مادر با نوع گروه جنین دانست. اخیرا در تحقیقی انجام شده روی ۴۰۰ فرد دیابتی در سن کودکی، نشان داده که بیش از ۹۰ درصد از مادران این افراد دارای گروه خون مخالف با جنین بوده اند.با آنکه این اختلاف گروه خونی در هنگام بارداری مشکل بسیار بزرگی مانند اختلاف RH خون ایجاد نمی کند.اما این اختلاف گروه خون می تواند به رشد سلول های ترشح کننده انسولین در پانکراس آسیب رسانده و اختلال در رشد و نمو و کارکرد آن به وجود آورد.این مسئله در مورد مادران داری گروه خون O و جنین گروه خون A بسیار شدیدتر است.

در دیابت نوع دوم عوامل ریسکی متفاوت وجود دارد. گروه خون A و گروه خون AB (به میزان کمتر) نیاز به رژیم غذایی با پروتئین حیوانی کم داشته و بیشتر نیاز به پروتئین بالا را ندارند. اگر افراد دارنده گروه خون A  و AB  گوشت زیاد مصرف کنند، باعث بالا رفتن کلسترول و LDL  آن ها می شود. این مشکل می تواند برای این افراد خطرناک باشد زیرا قابلیت لختگی خون بیشتری دارند و اگر مبتلا به دیابت باشند و کلسترول و LDL خون بالا باشد، امکان ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در آن ها بسیار بالا خواهد بود.

هدف ما برای افراد گروه خون A و AB جلوگیری و کنترل نوع دیابت نوع دوم است.
آیا راهی برای جلوگیری از ایجاد مشکلات ناشی از اختلاف گروه های خونی مادر و جنین وجود دارد، تا از دیابت نوع اول جلوگیری شود؟ دنبال کردن رژیم غذایی مناسب قبل از بارداری و در دوران حاملگی می تواند شروع عالی برای تضمین سلامت کودکتان باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *