لاغری با چای سبز

مطلب را به اشتراک بگذارید

لاغری با چای سبز

آیا  به دنبال دلیلی برای نوشیدن چای سبز به جای چای سیاه هستید ؟ گذشته از اینکه چای سبز برای مبارزه با بیماری های قلبی وسرطان مفید است ، تحقیقی جدید نشان داده است که نوشیدن چای سبز می تواند بر لاغر شدن  نیزتاثیر بگذارد .

این تحقیق نشان داده است ،افرادی که هر روز  به مدت ۳ ماه  چای سبز نوشیده اند، نسبت به کسانی که در این مدت چای معمولی مصرف کرده اند ،چربی بیشتری را سوزانده اند . به گفته ی محققان نتایج حاکی از آن است که در چای سبز ماده ای به نام کتچین (Catechin ) وجود دارد . این ماده به سوزاندن کالری در بدن کمک کرده و در نتیجه چربی بدن کاهش می یابد .

چای سبز و لاغری

چای سیاه، چای اولانگ و چای سبز هر سه از یک گیاه یعنی از گیاه کاملیا سینِِنسیس  تهیه می شوند. ولی برخلاف دو نوع دیگرهیچ گونه تخمیری بر روی برگ های چای سبز  قبل از خشک کردن انجام نمی پذیرد.

بالاترین میزان پلی فنول مربوط به چای سبز است که این ماده خاصیت ضد سرطانی و ضد التهابی دارد.

محققان  تحقیقی در مورد تاثیر کتچین بر کاهش چربی بدن و لاغری بر روی  گروهی ۳۵ نفره از مردان ژاپنی انجام دادند . وزن افراد این گروه نزدیک به هم بوده است . این ۳۵ نفر به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول برای مدت ۳ ماه چای سبز که حاوی ۶۹۸میلی گرم کتچین بود را مصرف کردند و گروه دوم چای اولانگ که حاوی ۲۲میلی گرم کتچین است را مصرف نمودند. در طول این زمان افراد مورد آزمایش صبحانه و شام یکسانی را مصرف می کردند و به آنها گفته شده بود که میزان کالری و چربی موجود در غذای خود را همواره کنترل کنند تا به این ترتیب همگی رژیم غذایی یکسانی داشته باشند .

بعد از ۳ ماه نتایج این  تحقیق نشان داد ، مردانی که چای سبز مصرف کرده اند وزن بیشتری را کم کرده اند و دور کمر و چربی بدن آنها به طور مشخصی کاهش یافته است . علاوه بر این ،LDL (کلسترول بد ) در مردانی که چای سبز مصرف کرده اند کاهش یافت .

بر اساس تحقیق اخیر توصیه عمومی برای مصرف چای سبز ، نوشیدن روزانه چهار لیوان چای سبز است .

به گفته محققان نتایج حاکی از آن است که کتچین موجود در چای سبز نه تنها به سوزاندن کالری و پایین آوردن  LDLکمک می کند بلکه می تواند تا حدودی چربی بدن را نیز کاهش دهد .

به گفته تومو ناگاوا و همکارانش از آزمایشگاه های تحقیق سلامت در توکیو “این نتایج نشان می دهد که کتچین به پیش گیری و بهبود بیماری هایی که نتیجه ی شیوه ی نادرست زندگی هستنند (مانند چاقی مفرط) کمک شایانی  می کند.”

چگونه چای سبز باعث کاهش وزن می شود :

نخست، چای سبز یک محرک متابولیک است که میزان سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد. دوماً، اشتهای شما و میزان غذای مصرفی تان را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد. سوم اینکه ، حاوی کمترین میزان کالری در بین تمام نوشیدنی های دیگر است. در اینجا، نگاه دقیق تری به مزایای چای سبز برای کاهش وزن می اندازیم.

۱- چای سبز یک محرک متابولیک است.

چای سبز سوخت و ساز بدن را ۴ درصد افزایش می دهد. نوشیدن چای سبز پس از هر وعده غذایی منجر به افزایش متابولیسم بدن می شود، زیرا چای سبز دارای کافئین است. شاید فکر کنید که مصرف کافئین در رژیم غذایی مناسب نیست، اما مطمئن باشید که کافئین موجود در چای سبز از کافئین موجود در چای سیاه کمتر است. تحقیقات نشان داده است که کافئین موجود در چای سبز،  تپش قلب ایجاد نمی کند ،بلکه میزان سوخت و ساز بدن تان را افزایش می دهد، اما کافئین موجود در چای سیاه و قهوه باعث بالا رفتن تپش قلب می شود. چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های خاص ، بهترین نوشیدنی برای افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن بیشتر چربی است. هنگامی که سوخت و ساز بدن تان افزایش می یابد ، چربی بیشتری را سوزانده و لاغر می شوید. در نتیجه چای سبز موثرترین و بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن است.

۲- چای سبز باعث کاهش اشتها می شود.

بهتر است که چای سبز را همیشه در رژیم غذایی خود داشته باشید زیرا حاویTheanine است که قادر به تغییر خلق و خو ، آرام کردن و متعادل نگه داشتن سیستم بدن شما است. این امر موجب ترشح بیشتر دوپامین در مغز و در نتیجه آرامش اعصاب می شود. معمولا افراد در هنگام داشتن استرس زیاد ، پرخوری می کنند ، ولی چای سبز با کاهش میزان استرس شما ، باعث کنترل و کاهش اشتها می گردد. در نتیجه، می توانید غذاهایی با میزان کمتر و کیفیت بهتر هستند را میل کنید. علاوه بر این، چای سبز حاوی کاتشین است که مانع از ذخیره چربی در بدن شده  و منجر به کاهش وزن می شود.

۳- چای سبز حاوی کالری خیلی کمی است.

اگر چای سبز را بدون شکر مصرف کنید، در ازای هر فنجان ، فقط ۴ کالری دریافت خواهید کرد. حتی در بعضی از تحقیقات مشخص شده است که یک فنجان چای سبز هیچ کالری ای ندارد. ولی اگر به چای ، خامه و دو قاشق شکر اضافه کنید، هر فنجان حاوی ۸۰ کالری خواهد بود. بنابراین ، هنگام نوشیدن چای سبز بدون شکر و خامه، در مورد مقدار کالری دریافتی نگران نباشید. چای سبز بهترین نوشیدنی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *