قابلمه ، دیگ و ماهی تابه آشپزخانه

مطلب را به اشتراک بگذارید

قابلمه ، دیگ و ماهی تابه آشپزخانه

استفاده ی نادرست از ظروف می تواند بسیار خطرناک باشد . هیچ وقت برای آشپزی از ظروف مسی استفاده نکنید زیرا برخی از ظروف از نقره و فلز روی تهی شده اند که فلزاتی سمی هستند و در جریان پخت و پز وارد غذا می شوند . همچنین مراقب استفاده از ظروف سرامیک نیز باشید تا مبادا در رنگ و لعاب آن ها فلز روی به کار رفته باشد. انواع چینی و ظروف شیشه ای ویژه آشپزی و سطوح لعاب دار برای انواع پخت و پز مناسب هستند.

ظروف آهنی نیز برای این منظور مناسب است. یکی از بدترین انواع ظروف آشپزی ظروف آلومینیومی است که این ماده متأسفانه به راحتی از بدن دفع نمی گردد . جالب توجه اینکه درافرادی که آلزایمر ( فراموشی ) دارند، میزان آلومینیوم موجود در مغزشان زیاد است .

آلومینیوم فلز نرمی است که به راحتی در برابر حرارت با تماس قاشق وارد غذا می گردد و همچنین باعث از بین رفتن ویتامین C غذا می شود.

ظروف استیل می توانند بهترین انتخاب شما باشند زیرا استیل فلز بسیارمقاومی است. همچنین اگر از ظروف تفلون استفاده می کنید انتخاب مناسبی است. البتّه به شرط آنکه کاملاً مراقب کنده نشدن سطح تفلون باشید. برای این منظور از قاشق های نرم و چوبی برای هم زدن غذا استفاده نمایید و هنگام شستن نیز مواظب باشید تا سطح تفلون کنده نشود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *