فواید نمک دریا

مطلب را به اشتراک بگذارید

فواید نمک دریا

فواید نمک دریایی شامل مراقبت از پوست،بهبود سلامت دندان،تسکین آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی)، گرفتگی عضلات، پسوریازیس (بیماری پوستی) و آرتروز است.نمک دریایی به بهبود التهابات سینوس کمک می کند.نمک دریایی برای لایه برداری پوست و تعادل الکترولیتی بدن بسیار مفید است. از خواص درمانی دیگر نمک دریایی می توان  به داشتن ضربان قلب منظم، خواب آرام، حفظ نسبت اسیدی و قلیایی بدن و رهایی از خستگی عمومی بدن اشاره کرد. نمک دریا کم سدیم حاوی ید، به کاسته شدن فشار خون و جلوگیری از مشکلات تیروئید کمک زیادی می کند.

نمک دریایی به عنوان نمک خلیج شناخته شده است ،چون از طریق تبخیر آب دریا بدست می آید.نمک دریایی مواد معدنی ضروری را در خود نگه داشته است.معمولا پردازش نمک معمولی بسیار سنگین تر از نمک دریایی است.به جز  داشتن سدیم و کلرید ،مواد شیمیایی بسیاری در طول پردازش به نمک معمولی اضافه می شود.

پردازش نمک دریایی بسیار کم است و پس از خشک شدن، مواد معدنی خود را حفظ می کند.این مواد معدنی توسط بدن انسان به راحتی جذب می شوند. موقعیت جغرافیایی منطقه نیز، نقش مهمی در کیفیت و ترکیب مواد معدنی نمک دریایی دارد.

دریای مدیترانه،اقیانوس اطلس (جنوب اسپانیا) و دریای شمال رایجترین برداشت نمک دریا را دارند. روش های برداشت نمک دریا، به حفظ کیفیت طبیعت کمک می کند.در دوران باستان، نمک دریایی برای درمان جراحات دست و زخم ماهیگیران مورد استفاده قرار می گرفت.

ارزش غذایی نمک دریایی

نمک دریایی ۸۲ نوع مواد معدنی ضروری را درخود دارد. این مواد معدنی طبیعی، برای عملکرد سالم بدن با ارزش هستند. نمک دریایی شامل مواد معدنی حیاتی از جمله سدیم، ید، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، برمید، کلرید، آهن، مس و روی است.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

فواید سلامت نمک دریایی

نمک دریایی درمانگر طبیعی برای سلول های پوست می باشد. این ماده کاملا طبیعی، در درمان پوست و در محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

مراقبت از پوست

مواد معدنی موجود در نمک دریایی برای جوان سازی پوست بسیار مفید است. حمام کردن در آب و نمک دریایی، برای احیا و مرطوب نگه داشتن پوست نقش بسزایی ایفا می کند.حمام کردن با محلول نمک دریایی التهابات سطح پوست را از بین می برد. در مطالعات اخیر به این نتیجه رسیده اند که، اثر ضد التهابی نمک دریایی برای وجود مقدار بالای منیزیم در آن است. نمک دریایی در سم زدایی منافذ پوست و بهبود گردش خون مفید است.

سلامت دندان

نمک دریایی حاوی فلوراید است که برای بهداشت دهان و دندان مفید است.فلوراید، دندان ها را از پوسیدگی وایجاد حفره در دندان ها جلوگیری می کند. غرغره کردن با آب ولرم و نمک دریایی، به کاهش زخم دهان، خونریزی لثه و گلودرد کمک می کند.

آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی)

نمک دریایی برای درمان بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید است. مطالعات نشان داده است که حمام نمک دریایی برای بهبود التهابات بسیار سودمندتر از حمام نمک معمولی است. فقط کافی است نمک دریا را به آب گرم اضافه کرده و در حمام آن را بر روی بدنتان بریزید یا در وان درون آن بنشینید.

لایه برداری

نمک دریایی در صنعت لوازم آرایشی بهداشتی، ساخت اسکراپ و سایر محصولات مراقبت پوستی مانند ضد عرق و دئودورانت (بو زدا) استفاده می شود. لایه برداری با نمک دریایی برای سلول سازی پوست مرده، بافت پوست،گردش خون پوست و بازسازی پوست بسیار مفید است. بافت دانه های نمک برای داشتن پوستی سالم کمک می کند.اسکراب نمک دریایی با افزایش گردش خون، برای بیماران مبتلا  به صرع، گردش خون ضعیف و خستگی عمومی بدن توصیه می شود. این نوع اسکراپ را می توانید در منزل تهیه کنید.

پسوریازیس (بیماری پوستی)

نمک دریایی درمانی طبیعی برای پسوریازیس است.نمک دریایی برای بهبود وضیعت بیماران پوستی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست بسیار مفید است. حمام نمک دریایی برای درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس و آرتریت بسیار مفید بوده است.همچنین نمک دریایی نتایج امیدوار کننده ای به کاهش درد ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات نشان داده است.

آرتروز

مطالعات نشان داده اند که بیماران مبتلا به آرتروز زانو پس از استفاده از نمک دریایی با آب، شرایط مساعدتری داشته اند.

رینوسینوزیت

مطالعات اخیر برای درمان التهابات سینوس و بینی به استفاده از نمک دریایی و آب اشاره کرده اند. همچنین شستشوی بینی با نمک دریایی نتیجه بهتری نسبت به اسپری سالین (سرم نرمال) نشان داده است.اثرات ضد التهابی نمک دریایی ماده ای بسیار عالی برای درمان آلرژی بینی و دیگر اختلالات تنفسی است.در حال حاضر محتوای مواد معدنی موجود در نمک دریایی برای کاهش تورم بسیار موثر است.

تعادل الکترولیتی

نمک دریایی برای حفظ تعادل الکترولیت،گردش خون مطلوب،قدرت عضلات و عملکرد کلی بدن ضروری است.مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم به تعادل الکترولیتی بدن کمک می کند.

آکنه

نمک دریایی حاوی مقداری گوگرد است که به پاکسازی و درمان بیماری های پوستی مانند درماتیت و زخم آکنه کمک میکند و برای بدن سودمند است.

پا درد

پاهای خسته خود را در نمک دریایی و آب گرم قرار دهید. این کار به شل شدن عضلات و تسکین درد پا کمک می کند.

قند خون

نمک دریاییدر حفظ سطح متعادل قند خون کمک می کند. بسیار عالی خواهد بود تا بدن را از مصرف داروهای انسولین کم کنیم و سطح قند خون را تنظیم کنیم.

خواب آرام

حمام نمک دریایی برای داشتن خوابی عمیق کمک می کند. همچنین از ترشح بیش از حد بزاق هنگام خواب جلوگیری می کند و این عمل برای داشتن بدنی هیدراته بسیار مفید است.

ضربان قلب

نمک دریایی در حفظ سطح متعادل فشار خون کمک می کند زیرا دارای پتاسیم و ید است. همچنین نمک دریایی از بروز اختلالات قلبی جلوگیری می کند، به ویژه اگر از نمک دریا کم سدیم استفاده شود.

ریزش مو

یکی از مزایای نمک دریایی تحریک رشد مو است. ماساژ پوست سر با استفاده از نمک دریایی در بهبود گردش خون و تقویت فولیکول های مو موثر است.

گرفتگی عضلات

نمک دریایی در تسکین گرفتگی عضلات و بالا بردن قدرت عضلات بسیار مفید است. مواد معدنی موجود در نمک دریایی مانند منیزیم و پتاسیم برای درمان و تسکین درد بسیار مفید است. اثر اسمز ایجاد شده توسط املاح موجود در حمام نمک دریایی مانع از ساخت سموم بدن می شود.این حمام نمک، ناراحتی های ناشی از خستگی عضلات را کم می کند.

کاهش اسیدی بودن بدن

نمک دریایی اسیدهای اضافی بدن را از طریق تسهیل ادرار کردن دفع می کند.اگر مقدار PH  خون به سمت اسیدی، سوق پیدا کرد سلامت بدن مختل می شود و در بعضی مواقع به بیماری آلزایمر و سرطان منجر می شود.لذا مصرف نمک دریا،باعث قلیایی شدن محیط بدن می شود.

پاک کننده انرژی منفی

حوزه نیروی الکترومغاطیسی بدن ما، تمایل به جذب انرژی منفی و ناخالصی محیط زیست را دارد .حمام غنی شده نمک دریایی به تصفیه این انرژی کمک می کند و نیروهای منفی را از بین می برد.

آشپزی

نمک دریایی برای داشتن عطر و طعمی متمایز در دستورهای غذایی مختلف استفاده می شود.

کلام آخر

نمک دریایی به طور طبیعی در بهبود بیماری های آسم و آلرژی مفید است. حمام نمک دریایی، کاهنده عفونت بدن است. نمک دریایی در درمان حالات کهیر، خارش پوست، شوره سر و ریزش مو موثر است. نمک دریایی منبع سدیم طبیعی است و باید در مقادیر مناسبی مصرف شود. مصرف بیش از حد هر نوع نمک به بیماری فشار خون بالا منجر می شود. اما اگر از نمک دریا کم سدیم استفاده کنید از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کنید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *