فواید تخم کتان بر کیست تخمدان

مطلب را به اشتراک بگذارید

فواید تخم کتان بر کیست تخمدان

علائم کیست تخمدان در افراد مختلف می تواند گوناگون باشد. بعضی از علائم شایع: اضافه وزن، قاعدگی نامنظم، ناباروری، آکنه و رشد موهای زائد مردانه است. در حال حاضر دلیل اصلی این بیماری شناسایی نشده است. نمی توان جلوی پیشرفت این بیماری را گرفت و یا آن را درمان کرد. تنها کاری که می توان در این شرایط انجام داد کم کردن علائم بیماری است که تخم کتان در این قسمت به کمک می آید.

تخم کتان سرشار از مواد معدنی و سودمند است. تخم کتان از زمان های دور در مصر، در تهیه داروها استفاده شده است. اخیراً نیز برای درمان سرطان پروستات در آقایان مورد استفاده قرار گرفته است. توانایی درمانی این دانه از مواد گیاهی موجود در داخل جلد رویی آن است.

کنترل کردن علائم:

گر چه پزشکان داروهایی برای این موضوع تجویز می کنند ولی این داروهای شیمیایی دارای عوارض جانبی نیز هستند. تغییر سالم در نحوه ی تغذیه می تواند به مراتب تاثیر گذارتر از مصرف دارو های شیمیایی باشد. مواد غذایی و تخم کتان بیشتر از داروهای شیمیایی در بهبود بخشیدن به علائم کیست تخمدان اثر دارد. رژیم غذایی برای این مورد بسیار شبیه رژیم های دیگر می باشد. اگر چه دنبال کردن این رژیم می تواند برای بسیاری از زنان تغییری اساسی در نحوه زندگیشان باشد.

پروتئین بالا، چربی پایین، روغن های سالمتر، گندم کمتر، گلوتن کمتر، سبزیجات تازه زیاد و هر چیز دیگری که به افزایش عضله کمک میکند و سیستم متابولیسمی بدن ما را پشتیبانی می کند.

کیست تخمدان در طول زمان موجب می شود تا بدن انسولین را قبول نکند. هورمون مسئول ترشح انسولین توانایی خود را در پایین آوردن قند خون کم کم از دست می دهد. کیست تخمدان درمان نمی شود و با خود سندروم متابولیک را نیز بدنبال دارد. بدلیل وجود این ارتباط، زنان درخطر چاقی، فشار خون بالا، میزان غیر معمول قند، کلسترول بالا و تری گلیسیرید بالا قرار می گیرند که مصرف تخم کتان در کنترل این عارضه بسیار کمک می کند.

تخم کتان طلایی ۲۰۰ گرمی

تخم کتان طلایی

دوست ما، فیبر!

فیبر یک ماده ضروری برای زنانی می باشد که از بیماری کیست تخمدان رنج می برند. فیبر میزان جذب کلسترول در بدن را کاهش می دهد. همچنین میزان جذب گلوکُز در روده را نیز کاهش می دهد. این دو مورد باعث کاهش کلسترول و کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین می شوند. اگر میزان مقاومت در برابر انسولین در بدن بیمار کاهش پیدا کند در نتیجه علائم بیماری کیست تخمدان نیز کم می شوند. تخم کتان و جو دو سر هر دو جزء مواد غذایی غنی و سودمند بدون گلوتن و دارای فیبر بالا هستند که در بهبود این وضعیت نقش بسزایی دارند.

اُمگا ۳:

التهاب دلیل پنهان شده کیست تخمدان شناخته شده است. پس لازم است تا میزان روغن اُمگا ۳ را در بدن خود افزایش دهیم. اُمگا ۳ برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد. اُمگا ۳ ضربان قلب را تنظیم می کند و التهاب ها را به حد نرمال می رساند. هنگامی که اُمگا ۳ با آمینو اسید درست مخلوط شود باعث کاهش فشار خون می شود. همچنین جریان خون را بهتر می کند و از گرفتگی عروق جلوگیری می کند.

جایگزینی هورمون کیست تخمدان و تخم کتان:

آسانترین روش برای افزودن اُمگا ۳، فیبر و آمینو اسید به بدن، تخم کتان می باشد. این غله گیاهی به آسانی قابل دسترس است و طعمی خوش آیند دارد. ولی اصلی ترین دلیل این که محققان این غله را “ابر غذا” (superfood) نامیده اند، وجود lignan در آن است. در درجه اول این گیاه دارای آنتی اُکسیدان قوی می باشد که باعث کاهش التهاب و گرفتگی عروق می شود.

افرادی که دارای قند خون بالایی هستند با مصرف این غله تغییرات چشمگیری را شاهد خواهند بود. بزرگترین شناسه lignan توانایی کنترل ناهماهنگی هورمونی ایجاد شده در بیماران کیست تخمدان است. استروژن های گیاهی وارد جریان خون می شوند، همانند غذا، و ناهماهنگی ایجاد شده در هورمون ها بدلیل بیماری کیست تخمدان را جبران می کنند. به طرز چشم گیری میزان تستسترون را که باعث ناباروری می شود، کاهش می دهد. تخم کتان تستسترون اضافه را به خارج از بدن هدایت می کند.

تاثیر گذاری تخم کتان بر کیست تخمدان:

تحقیقات اخیر نشان داده است که استفاده روزانه از تخم کتان می تواند میزان تستسترون را در زنان دارای کیست تخمدان تا ۸۹ درصد کاهش دهد. این نتیجه به میزان دو تا چهار برابر بهتر از نتیجه هایی می باشد که از رژیم های غذایی دیگر گرفته شده است. در آزمایشی، به بیماری ۳۰ گرم تخم کتان تجویز شد تا به مدت چهار ماه روزانه مصرف کند. با در کنار هم قرار دادن آزمایشات انجام شده قبل از مصرف تخم کتان و بعد از آن محققان اعلام کردند که کاهش چشم گیری در میزان تستسترون و رویش موهای زائد مردانه وجود دارد. همچنین فرد شرکت کننده کاهش وزن داشته که این امر نیز باعث افزایش سطح انسولین در بدن شده است.

چگونه به شکل طبیعی با کمک تخم کتان با کیست تخمدان مبارزه کنید:

هنگامی که در بدن خود در برابر بیماری کیست تخمدان می جنگید در مرحله اول باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. می توان گفت که ارزانترین و در دسترس ترین آن تخم کتان می باشد. Lignan باعث ایجاد توازن در کُل بدن انسان می شود. افزودن دو قاشق غذا خوری تخم کتان به رژیم غذایی روزانه کاری آسان است.

به آسانی می توانید تخم کتان را به غذای گرم خود، فرنی صبحانه، اسموتی بعد از ظهری اضافه کنید و یا آن را پودر کنید و روی ماست میوه ایی خود بپاشید. بعد از مصرف چند ماه تخم کتان شما هم بر این عقیده خواهید بود که تخم کتان دوست جدا ناپذیر کیست تخمدان است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

10 پاسخ

  1. سلام / ضمن تشکر از مطلب ارسالى .
    لازم به ذکر است در آخر متن بایستى کلمه دوست با دشمن عوض شود..
    یعنى تخم کتان دشمن کیست تخمدان است
    و نه دوست آن .

    1. با سلام، ممنون از پیام شما

      تاثیر گذاری تخم کتان بر کیست تخمدان:

      تحقیقات اخیر نشان داده است که استفاده روزانه از تخم کتان می تواند میزان تستسترون را در زنان دارای کیست تخمدان تا ۸۹ درصد کاهش دهد. این نتیجه به میزان دو تا چهار برابر بهتر از نتیجه هایی می باشد که از رژیم های غذایی دیگر گرفته شده است. در آزمایشی، به بیماری ۳۰ گرم تخم کتان تجویز شد تا به مدت چهار ماه روزانه مصرف کند. با در کنار هم قرار دادن آزمایشات انجام شده قبل از مصرف تخم کتان و بعد از آن محققان اعلام کردند که کاهش چشم گیری در میزان تستسترون و رویش موهای زائد مردانه وجود دارد. همچنین فرد شرکت کننده کاهش وزن داشته که این امر نیز باعث افزایش سطح انسولین در بدن شده است.

    2. من مصرف کردم و واقعن نتیجه اش دیدم کیستی داشتم به اندازه اا سانتیمتر بعد از یکماه سونو شده ۷ سانتی متر واقعن معجزه می‌کند.

      1. (OAB) بهترین مشتریان را دارد! از حمایت شما بسیار سپاسگزاریم.

  2. سلام.خسته نباشید.ببخشید من دارم داروهای هورمونی برای کیست تخمدانم مصرف میکنم اشکال نداره در کنارش تخم کتان هم بخورم؟؟

    1. سلام. خیر مشکلی نیست ولی میتونید برای اطمینان با دکتر خود مشورت کنید.

    2. سلام اصلا داروهای هورمونی استفاده نکنین چون به محض قطع کردن تمام موی شما میریزه و جوش میزنین، و عوارضش تا سالها میمونه همون تخم کتان رو مرتب یک روز درمیان یک قاشق پودر شده چایخوری مصرف کنین درمان میشید

  3. سلام سندرم تخمدان پلی کیستیک که مقاومت به انسولین دارن یعنی دچار ازدیاد انسولین هستن با خوردن تخم کتان که میزان انسولینشون بیشتر میشه چکار کنیم؟!!!

    1. سلام. فیبر یک ماده ضروری برای زنانی می باشد که از بیماری کیست تخمدان رنج می برند. فیبر میزان جذب کلسترول در بدن را کاهش می دهد. همچنین میزان جذب گلوکُز در روده را نیز کاهش می دهد. این دو مورد باعث کاهش کلسترول و کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین می شوند. تخم کنان هم سرشار از فیبر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *