شکر سفید یا شکر قهوه ای؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

شکر سفید یا شکر قهوه ای؟

کدام یک از این دو بهتر اند شکر قهوه ای یا شکر سفید؟ کدام با مواد شیمیایی تصفیه می شود؟ شکر قهوه ای یا شکر سفید؟

شکر قهوه ای :

در برخی مواقع به شکر تصفیه شده سفید ملاس نیشکر اضافه کرده و از آن به عنوان شکر قهوه ای استفاده می کنند اما این شکر قهوه ای واقعی نیست. شکر قهوه ای واقعی را از نیشکر گرفته و بدون اینکه تغییر دهند یا تصفیه کنند به شکل کریستال در آورده و عرضه می کنند. این نوع خود دارای مقداری ملاس نیشکر است.
شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید نرم تر است، با توجه به اینکه ملاس نیشکر دارد. داشتن ملاس نیشکر نیز باعث می شود که خود شکر قهوه ای کمی مرطوب باشد، برای همین است که پس از مدت زیادی بلورهای شکر قهوه ای کمی به هم می چسبد.
شکر قهوه ای طبیعی یا شکر خام به این دلیل مرطوب است که در خود به صورت طبیعی ملاس نیشکر دارد کریستال های قهوه ای شکر در مراحل تصفیه شدن برای تبدیل شدن به شکر سفید ملاس خود را از دست می دهند. برای این کار به آن مواد شیمیایی می زنند. شکر قهوه ای یا شکر خام به دلیل نداشتن این مواد شیمیایی سالم تر از شکر سفید می باشد.

شکر سفید :

شکر سفید یا شکر گرانوله شده از نیشکر یا چغندر قند به دست می آید. به این شکل که نیشکر ها را به هم فشرده کرده و از آنها عصاره ای شیرین به دست می آید. این عصاره را گرم کرده و تبخیر می کنند و بعد از آن کریستالهای شکر باقی می ماند که همان شکر قهوه ای یا شکر خام می باشد.
شکر خام را تصفیه کرده و از آن ملاس نیشکر گرفته و وقتی کریستالها ملاس خود را طی فرایند استفاده از مواد شیمیایی از دست دادند تبدیل به شکر سفید می شوند.
از این رو شکر سفید ماده ای خطرناک برای سلامتی به جا می آید اما شکر قهوه ای چنین نیست.

میزان کالری :

از نظر کالری شکر سفید با شکر قهوه ای تفاوت آن چنانی ندارد، یک قاشق چایخوری شکر سفید داری ۱۷ کیلو کالری و همین مقدار شکر قهوه ای دارای ۱۶ کیلو کالری می باشد.

ارزش غذایی :

اگرچه هردو شکر ها از نی شکر یا چغندر به دست می آیند، اما شکر قهوه ای دارای فواید بیشتری است، دلیل اصلی آن این است که شکر قهوه ای به دلیل دارا بودن ملاس در خود دارای مقدار زیادی کلسیم، آهن و منیزیم و پتاسیم می باشد.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *