شفا با روغن های گیاهی

مطلب را به اشتراک بگذارید

شفا با روغن های گیاهی

برخی روغن‌ها در عطر درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. غلظت آنها معمولاً به حدی زیاد است که به صورت مستقیم روی سطح پوست قرار نمی‌گیرد و باید پیش از مصرف رقیق شوند، نام دیگر این روغن‌ها، روغن حامل است. ترکیبات اصلی این روغن‌ها برای حفظ سلامت ما بسیار مفیدند و به زیبایی ظاهری نیز کمک می‌کنند. رایج‌ترین روش، استفاده از روغن‌های حامل و ترکیب کردن آنها با روغن‌های اصلی است؛ چرا که این روغن‌ها بسیار غلیظ هستند. تنوع بو و رایحه نیز در بین آنها فراوان است. معروف‌‌ترین آنها روغن رزماری و نعنا است. برخی از آنها فقط برای مصارف خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ مثل روغن چوب صندل. استفاده از این روغن‌ها به صورت ترکیبی، برای ماساژ دادن پوست بسیار مناسب است. گاهی فقط یک قطره از روغن‌های حامل می‌تواند برای تمام سطح پوست بدن کافی باشد. یک روش دیگر برای استفاده از روغن‌های حامل، ترکیب آنها با روغن‌های گیاهی است. برای انجام این کار، گیاهان تازه یا خشک را در ظرفی ریخته درِ آن را محکم ببندید و بعد روی سطح آن را با روغن پایه بپوشانید بعد از یکی دو هفته روغن بو و رایحه آن گیاه و البته سایر خواص درمانی آن را جذب می‌کند.
روغن‌های حامل یا روغن‌های پایه، از گیاهان متفاوتی به دست می‌آیند که اغلب بی‌بو هستند و همین بی‌بو بدن باعث می‌شود که بتوانند بو و رایحه روغن ترکیبی را به خود بگیرند. روغن‌های پایه خیلی راحت و سریع جذب پوست می‌شوند و تأثیر طولانی مدت دارند. این روغن‌ها را باید در نقاط خشک، خنک و تاریک نگهداری کرده زیرا نورخورشید و گرما باعث فعال شدن ترکیبات آنها می‌شود و برخی فعل و انفعالات در آنها رخ می‌دهد.
چند نوع روغن حامل:
روغن بادام شیرین :
این روغن زرد کمرنگ، از هسته بادام به دست می‌آید و سرشار از پروتئین و برای انواع پوست‌ها مناسب است. خارش و خشکی پوست را رفع می‌کند و باعث کاهش التهابات می‌شود. روغن بادام برای گروه خونیOAB بی اثر
روغن ذرت :
این روغن نیز زرد کمرنگ و حاوی پروتئین و املاح فراوان می‌باشد و برای نرم کردن انواع پوست‌ها مناسب است. روغن ذرت برای هر چهار گروه خونی OABAB مضر میباشد
روغن هسته انگور :
این روغن بی‌رنگ و بی‌بو است و از فشردن دانه‌های انگور به دست می‌آید. حاوی ویتامین‌ها و املاح است و می‌توان از آن برای انواع پوست‌ها استفاده کرد و باعث کاهش کلسترول خون می شود. روغن هسته انگور برای هر چهار گروه خونی OABAB سودمند می باشد.
روغن آووکادو :
این روغن سبز تیره است و از میوه آووکادو به دست می‌آید. حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب ضروری و برای انواع پوست‌ها مناسب است؛ مخصوصاً برای پوست‌های خشک و افرادی که از اگزما رنج می‌برند. مصرف روغن آووکادو برای هر ۴ گروه خونی OABAB مضر است.
روغن زیتون :
رنگ آن زرد کمرنگ و گاه سبز تیره است. حاوی پروتئین، املاح و ویتامین‌ها است. برخی دردها را التیام بخشیده و درد عضلات و مفاصل را کاهش دهد. روغن زیتون بهترین روغن گیاهی است که لقب سلطان روغنها را به خود اختصاص داده است.مصرف روغن زیتون برای هر چهار گروه خونی OABAB سودمند است.
روغن کنجد :
روغن زرد تیره که کنجد سرشار از ویتامین‌ها، املاح و آمینواسیدهاست، برای درمان آرتروز، پسوریازیس و اگزما مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای انواع پوست‌ها مناسب است. مصرف روغن کنجد برای گروه خونی O بی اثر و برای گروه خونی A سودمند و برای گروه خونی B مضر
روغن آفتابگردان :
رنگ آن زرد کمرنگ است و حاوی ویتامین‌ها و املاح می‌باشد و برای انواع پوست‌ها مناسب است.روغن آفتابگردان برای گروه های خونی O و B و AB مضر و برای گروه خونی A بی اثر است.
روغن جوجوبا
این روغن بسیار معروف شبیه روغن طبیعی پوست است؛ زیرا حاوی پروتئین و نوعی ماده چرب و موی شکل و بسیار شبیه کلاژن می‌باشد و به کاهش التهابات بدن و بهبود آکنه کمک می‌کند و برای انواع پوست‌ها مناسب است.
روغن کرچک :
روغن زرد‌رنگ و بی‌بو است و از تخم گیاهی به نام کرچک به دست می‌آید. یکی از معدود روغن‌هایی است که در الکل حل می‌شود و برای انواع پوست‌ها، موها، ناخن‌ها و لب‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. روغن کرچک برای هر چهار گروه خونی OABAB مضر است
روغن‌های اصلی چه روغن‌هایی هستند؟
روغن‌هایی که از تقطیر برگ، ریشه و پوست برخی گیاهان سودمند به دست می‌آیند، روغن‌های اصلی هستند که غلظت بالایی هم دارند. وقتی که پوست پرتقال را می‌گیرید، می‌توانید به آسان‌ترین شیوه این روغن‌ها را مشاهده کنید. هنگام پوست گرفتن پرتقال نوعی روغن به صورت اسپری و با بوی خود پرتقال در فضای اطراف پخش می‌شود. قیمت این روغن‌ها بسیار متفاوت است. از جمله این روغن‌ها عبارتند از:
روغن پاها :
سیر خاصیت ضدباکتریایی دارد. روغن آن بسیار قوی است و نباید به صورت مستقیم روی سطح پوست قرار بگیرد. برای بهبود پادرد،۶ قطره از این روغن را با یک‌چهارم فنجان روغن کنجد سبک ترکیب کنید و پاها را با آن ماساژ دهید.
روغن ماساژ انرژی‌زا :
بوی رزماری مست‌کننده است و روغن نعنا می‌تواند گردش خون را افزایش دهد. ۱ قاشق چایخوری رزماری تازه را با ۱ قاشق چایخوری پونه کوهی، ۱ قاشق چایخوری نعنا و یک‌دوم فنجان روغن سبک (بادام، آفتابگردان و زیتون) ترکیب کنید. این گیاهان و روغن را در ظرف مناسبی ریخته و داخل مایکروویو بگذارید و کمی حرارت دهید، اما جوش نیاید؛ سپس بگذارید سرد شود، بعد با صافی مواد درشت‌تر از آنها جدا کنید و بعد از دوش گرفتن روی سطح پوست‌تان ماساژ دهید.
روغن ماساژ آرامش بخش :
گیاهان بابونه و اسطوخودوس بوی پاکی می‌دهند و برای درمان بی‌خوابی بسیار مناسب هستند این گیاهان به همراه روغن‌های اصلی به ما کمک می‌کنند تا پوستی صاف و نرم داشته باشیم.
۱ قاشق چایخوری گل بابونه، ۱ قاشق چایخوری گل اسطوخودوس و یک‌دوم فنجان روغن سبک (بادام، آووکادو یا روغن تخم انگور)
را در یک ظرف پیرکس در دار، ترکیب کنید و در مایکروویو قرار دهید، به خاطر داشته باشید روغن نباید جوش بیاید. سپس صبر کنید تا سرد شوند و بعد آنها را از صافی عبور دهید و برای ماساژ قبل از خواب استفاده کنید.
روغن اسطوخودوس شفابخش :
در هر خانه‌ای باید روغن اصلی اسطوخودوس موجود باشد. این روغن برای درمان بریدگی‌های سطحی و کوچک و نیش گزیدگی و البته به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی مؤثر است.
۲ قطره روغن اسطوخودوس، ۲ قطره روغن چای سبز و یک‌چهارم روغن سبک (جوجوبا، کرچک و یا تخم آفتابگردان) را با هم ترکیب کرده، ناحیه مورد استفاده را با آب گرم تمیز و خشک، سپس مقداری از روغن را با پنبه روی آن بمالید و یا روی زخم بگذارید و هر روز دوبار آن را عوض کنید و شب‌ها روی سطح زخم را باز بگذارید تا هوا بخورد.
روغن تسکین‌دهنده سردرد :
برای درمان سردرد از روغن بودار بابونه استفاده کنید و آن را روی گردن خود بمالید. این روغن بسیار آرامبخش است. ۴ قطره روغن اصلی (اسطوخودوس، نعنا، رزماری یا بابونه) را با یک‌چهارم فنجان روغن بادام یا تخم انگور ترکیب کنید و داخل یک ظرف تمیز بریزید. برای ماساژ ۱-۲ قطره از آن را روی پایین گردن ریخته، چشمان خود را ببندید، نفس عمیق بکشید و آن قسمت را بمالید.
روغن بدن :
ترکیبی از این روغن‌ها به شما دارویی بسیار آرامبخش و مؤثر می‌دهد که می‌تواند پوست بدنتان را نیز بسیار نرم کند.
روغن بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری
روغن آووکادو: ۲ قاشق غذاخوری
روغن کنجد: ۲ قاشق غذاخوری
روغن بادام: ۲ قاشق غذاخوری
این روغن‌ها را ترکیب و در یک ظرف تمیز و خشک نگهداری کنید. هنگام استفاده مقداری از آنها را روی سطح پوست بدن‌تان بریزید و شروع به ماساژ دادن کنید. این کار را در حمام انجام دهید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *