سیلیکا برای مو، پوست و ناخن هایی زیبا

مطلب را به اشتراک بگذارید

سیلیکا برای مو، پوست و ناخن هایی زیبا

به همان اندازه که سیلیکا سلامت بافت ها را ارتقا می بخشد برای پوستی با ظاهری جوان تر ضروری است. پیر شدن چشمگیر پوست به علت ناتوانی بافت های مرتبط با پوست در نگه داری آب است که به دلیل کمبود سیلیکا و اسید هیالورونیک است.
مکمل های سیلیکا برای عده ای باعث ارتقا ظاهر مو و ناخن ها و همچنین پوست می شود.

سیلیکا و زیبایی:

پوست بزرگترین اندام حفاظتی ما است. کولاژن تا حدود ۷۵% از وزن پوست را تشکیل می دهد  و مسئول حالت ارتجاعی و کشسانی پوست است. کولاژن که از سیلیکا تشکیل شده است عاملی است که بدن ما را منسجم نگه می دارد. بافت های همبند از کلاژن، الاستین، موکوپلی ساکارید ومخاط کربوهیدراتی تشکیل شده اند که به مرطوب نگه داشتن آن ها کمک می کند. توانایی بافت های همبند در نگه داری رطوبت باعث حفظ حالت ارتجاعی آن ها و جلوگیری ازپیری زودرس می شود. تمام این مولکول های باارزش دارای مقادیر بسیاری سیلیکا هستند. بررسی ها نشان می دهد که بدون مقدار مناسب سیلیکا٬ بدن نمی تواند حالت ارتجاعی کامل و استحکام موها و ناخن ها و دندان ها را حفظ کند.

سیلیکون چگونه عمل می کند:

سیلیکون استحکام و استواری بافت‌ها را حفظ می کند. سیلیکون بخشی از عروق، تاندون ها، پوست، بافت های همبند و چشم ها است. کولاژن حاوی سیلیکون است که بافت ها را کنار یکدیگر نگه می دارد. این ماده در کندراتین سولفات موجود در غضروف ها وجود دارد که با همکاری کلسیوم باعث ترمیم استخوان‌ها می‌شود. این باور وجود دارد که سیلیکون به عمق بافت‌ها نفوذ می‌کند و سم‌های انباشته شده را پاکسازی می‌کند. به همین دلیل می‌بایست روزانه از جو‌دوسر به صورت صبحانه و یا به صورت سوپ جهت جذب بهتر کلسیم و دفع آلومینیوم از بدن استفاده شود.

کاربرد‌:

سیلیکون غالبا در داروهای گیاهی استفاده می‌شود تا استحکام مو٬ پوست و ناخن‌ها را حفظ کند. سیلیکون حالت ارتجاعی پوست راحفظ می‌کند پس می‌تون آن را به عنوان ماده ضد پیری در نظر گرفت. از کاربرد‌های دیگر سیلیکا یا سیلیکون می‌توان به کاهش دهندگی خطر تصلب شراین  و بیماری‌های قلبی آن اشاره کرد٬ همچنین در درمان آرتروز و مشکلات مفصلی٬ زخم معده و دیگر مشکلاتی که به ترمیم بافت‌ها مربوط می‌شود مؤثر است. این باور وجود دارد که  سیلیکون دردرمان شکستگی و جلوگیری از پوکی استخوان موثر است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *