سفید کردن دندان

مطلب را به اشتراک بگذارید

سفید کردن دندان


درمان های طبیعی و خانگی برای سفید کردن دندان ها
همه دوست دارند دندان های سفید رنگی داشته باشند اما سفید نگه داشتن دندان ها کاری بسیار سخت است زیرا تمام مواد غذایی که مصرف می کنیم بر رو ی رنگ دندان ها تاثیر می گذارند.
سفید کردن دندان ها معمولاً توسط دندانپزشک صورت گرفته و بسیار گران است ، بعلاوه این کار می تواند به ساختار دندان ها نیز آسیب برساند ، اما چند روش خانگی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که در اینجا به بررسی آنها می پردازیم.

سفید کردن دندان ها با جوش شیرین

جوش شیرین لکه های دندان ها را از بین برده و آنها را درخشان تر و سالم تر می کند. بعلاوه جوش شیرین مانع از ایجاد پوسیدگی دندان می شود. قبل از مسواک کردن دندان ها با خمیر دندان ، مقداری جوش شیرین بر روی مسواک خود زده و دندان ها و لثه هایتان را ماساژ دهید. هنگام ماساژ دندان ها از وارد آوردن فشار زیاد خودداری کنید و حتماً همه دندان هایتان را ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که جوش شیرین دارای خواص لایه برداری است و می تواند به لثه هایتان آسیب وارد کند ، بنابراین از انجام روزانه این کار خودداری کنید و تنها زمانی که واقعاً به آن احتیاج دارید ، انجام دهید.


سفید کردن دندان ها با نعناع
نعناع یکی از درمان های طبیعی موثری است که مصرف آن موجب کاهش درد و مبارزه با بیماری های بسیاری می گردد. از زمان قرون وسطی از نعناع برای سفید کردن دندان ها استفاده شده است. برای این منظور ، ۱۰۰ میلی لیتر آب تمیز را با ۳ قطره روغن نعناع مخلوط کرده و دهانتان را با آن بشوئید. برای بهره گیری بیشتر از خواص نعناع این کار را ۲ بار در روز انجام دهید.

سفید کردن دندان ها با آب لیمو شیرین

آب لیمو شیرین بهترین گزینه برای سفید کردن دندان ها است. علاوه بر این خاصیت فوق العاده ، آب لیمو شیرین برای درمان ورم لثه ها نیز بسیار مفید است. آب یک عدد لیمو شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کرده و دهانتان را با آن بشوئید. دندان هایتان خیلی سریع تمیز و سفید خواهد شد.

 

سفید کردن دندان ها با سرکه سیب

سرکه سیب یک محصول طبیعی است که در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شما هم می توانید از این محصول برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. برای لکه بری دنداهایتان فقط کافی است سرکه سیب را با مقداری آب مخلوط کرده تا رقیق شود و سپس دهانتان را با محلول بدست آمده بشوئید. همچنین می توانید چند قطره از این محلول را روی مسواکتان بریزید و به آرامی دنداهایتان را ماساژ دهید.

سفید کردن دندان ها با برگ های گیاه مریم گلی
می توانید از برگ های گیاه مریم گلی برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. برای این منظور می توانید دنداهایتان را با برگ تازه مریم گلی ماساژ دهید و یا چند برگ مریم گلی را خشک کرده و پودر کنید ، سپس پودر بدست آمده را روی دنداهایتان بمالید. همچنین می توانید با ۲ قاشق چایخوری برگ مریم گلی و یک لیوان آب ، محلول دهانشوی تهیه کرده و هر چند وقت یکبار دهانتان را با آن بشوئید.

به یاد داشته باشید روشی را دنبال کنید که بیشتر از همه برای شما کارساز باشد. با پیروی از این روش ها ، دندانهایتان سفید تر شده و خواهید توانست با لکه های دندان هایتان خداحافظی کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *