زنان چه زمانی آزمایش پاپ اسمیر دهند؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

بسیاری از سرطان‌ها به ویژه سرطان دهانه رحم و سرطان سینه در صورت تشخیص زودرس قابل درمان بوده همچنین این‌گونه بیماری‌ها با رعایت اصول و قوانین بهداشتی قابل پیشگیری است. درحال حاضر کشنده‌ترین سرطان در بین زنان سرطان سینه است چرا که زنان هنگامی به پزشک مراجعه می‌کنند که بیماری پیشرفت کرده و در آن زمان پزشک تنها به دنبال کاهش درد بیمار بوده و هیچ راه درمانی برای فرد باقی نمانده است. خانم‌ها از زمانی که ازدواج می‌کنند باید هر‌ سال آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند و از انجام پاپ اسمیر سنتی پرهیز کنند چرا که ‌درصد خطای روش سنتی بسیار بالاست. 
خانم‌ها بعد از ۴۰سالگی باید تعداد چکاپ را افزایش دهند همچنین در صورت مشاهده هر گونه توده به پزشک مراجعه کرده و بسته به تشخیص پزشک، آزمایشات لازم را انجام دهند. خانم‌هایی که ازدواج کرده‌اند باید بهداشت را رعایت کرده و در صورت وجود هرگونه جوش یا زگیل به پزشک مراجعه کنند در غیر این صورت بیماری پیشرفت می‌کند و راهی برای درمان باقی نمی‌ماند. در صورتی که خودمراقبتی در جامعه نهادینه شود و هر فرد در ابتدا به فکر سلامتی خودش باشد بسیاری از بیماری‌ها در جامعه کاهش می‌یابد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *