زردچوبه اُرگانیک ۲۰۰ گرمی

مطلب را به اشتراک بگذارید

زردچوبه اُرگانیک ۲۰۰ گرمی

از آنجا که زنجبیل و زردچوبه این شرکت ارگانیک بوده و ۱۰۰% خالص و طبیعی می باشد لذا میزان مصرف آن در هر بار استفاده در تهیه غداها نسبت به زنجبیل و زردچوبه های موجود در بازار بسیار کمتر می باشد که دوست داران سلامتی در اولین بار استفاده از آن این تفاوت را به راحتی حس خواهند کرد.زنجبیل و زردچوبه ارگانیک OAB دارای طعمی غنی و سرشار از آنتی اکسیدان ها است.


خواص شگفت انگیز زردچوبه و چند ایده برای مصرف آن

ادویه زردچوبه دارای عطر و طعم تند، گرم و تلخ و یک عطر ملایم و نارنجی رنگ وارداتی از هند، از خانواده زنجبیل است و تبدیل به یک جزء اصلی در خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا برای پخت و پز شده است.
زردچوبه به طور سنتی به نام “زعفران هند” یاد می شود.
این ادویه بسیار پر خاصیت و کم کالری است. 
دو قاشق چایخوری آن حدود ۱۶ کالری، ۱۷% منگنز، ۱۰% آهن، ۵% ویتامین B6 ، ۴% فیبر، ۳% مس و ۳% پتاسیم است.
البته بهترین و موثر ترین روش مصرف زردچوبه، استفاده از آن به صورت خام است. می توانید آن را همراه سالاد و انواع سس ها استفاده کنید.

در ادامه به برخی از مزایای زردچوبه برای سلامت بدن انسان می پردازیم:

ضد سرطان

پزشکان در UCLA دریافتند که کورکومین، جزء اصلی در زردچوبه، دارای خواص ضد سرطانی است، و آنزیمی برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی است. 

آنتی اکسیدان قوی

محققان دانشگاه مرکز پزشکی مریلند دریافتند که زرد چوبه سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازند و برای جلوگیری از پیری، بروز انواع بیماری ها و سرطان ها مفیدند.

ضد التهابی قوی

دکتر رندی هورویتز، مدیر پزشکی مرکز آریزونا، اظهار داشت که زردچوبه یکی از قوی ترین ضد التهاب های طبیعی در دسترس است. این ماده ی ارزشمند برای بهبود و درمان آرتریت روماتوئید بسیار مفید است. 

تحقیقات دیگر نشان می دهد که مصرف زردچوبه در روز به مدت چند ماه می تواند عملکرد کلیه در افراد مبتلا به التهاب کلیه را بهبود بخشد.

تسکین درد آرتروز

تحقیقات نشان داده است که مصرف عصاره زردچوبه می تواند درد آرتروز را تسکین دهد. زرد چوبه به عنوان یک مسکن طبیعی در این موارد به کار می رود.

بهبود سوء هاضمه و سوزش سر دل

کورکومین به بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک می کند. موجب هضم بهتر غذا می شود. زردچوبه برای مشکلات گوارشی تجویز می شود. به ناراحتی معده، نفخ و گاز معده کمک می کند. همچنین زرد چوبه از ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر پیشگیری می کند.

بیماری قلبی

مطالعات نشان داده اند که کورکومین، جزء اصلی زردچوبه، از ساخت پلاک هایی که موجب مسدود شدن شریان ها شده و منجر به حملات قلبی و سکته می شوند، جلوگیری می کند.

تأثیر بر دیابت

مطالعات زیادی وجود دارند که تأثیر گذار بودن زردچوبه بر دیابت را به اثبات می رسانند. مصرف روزانه ی زردچوبه برای کنترل قند خون بسیار مفید است.

کاهش کلسترول

کورکومین یک مولکول پیام رسان است که با ژن در سلول های کبدی ارتباط برقرار می کند. همین امر موجب کاهش کلسترول بد می شود. 

پیشگیری از آلزایمر

زردچوبه به جلوگیری از ایجاد بیماری های مرتبط با اعصاب، به ویژه آلزایمر می پردازد. برای اثر بخشی بهتر، سعی کنید از زردچوبه ی ارگانیک استفاده کنید.
زرد چوبه ی ارگانیک فاقد هر گونه سم پاشی است و از کود های طبیعی و ارگانیک برای پرورش آن استفاده شده است. 
دقت کنید که ارگانیک یا غیر ارگانیک بودن زردچوبه را از روی رنگ آن نمی توان تشخیص داد. بهتر است پودر زرد چوبه را در ظرفی محکم و در جایی خنک و تاریک نگه داشت.

طریقه مصرف :

زردچوبه کاربردی ترین ادویه در آشپزی ایرانی است. زردچوبه سرشار از کلسیم، آهن، روی، مس و پتاسیم است. علاوه بر اینکه روی رنگ و عطر غذا تاثیر می گذارد، در غنی کردن آن نیز سهم بسزایی دارد. برای حفظ هر چه بیشتر ارزش غذایی زردچوبه، آن را سرخ نکنید و در صورت تمایل کمی تفت دهید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *