روشهای دیگر برای درمان چاقی موضعی

مطلب را به اشتراک بگذارید

۱) کربوکسی تراپی: 
دراین روش بااستفاده از گاز مخصوص وگازco2 و تزریق درنواحی مدنظرمیتوان سلولیت وچاقی های موضعی درنواحی مانندران شکم وپهلوها رابرطرف نود.ازاین روش برای رفع خطوط ناشی ازچاقی ولاغری وبارداری افزایش کیفیت واستحکام پوست قبل وبعدازلیپوساکشن وتیرگی زیرچشم و…نیزاستفاده میشود.
۲) کرایولیپولیز: 
در سپتامبر سال ۲۰۱۰ روش لاغری موضعی کرایولیپولیز که یک روش غیرتهاجمی و غیر جراحی می باشد مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفت. نتایج مطالعات بالینی کاهش قابل توجه از بافت چربی را در مناطق تحت درمان نشان داد.غیرتهاجمی بودن کرایولیپولیز و استفاده از تکنولوژی سرمادرمانی برای کاهش سایز و حذف سلولهای چربی، آنرا از روشهای دیگر متمایزتر و قابل قبول تر نموده به طوری که امروزه مورد استقبال در کشورهای مختلفی قرار گرفته است.
در این روش درمانی یک اپلیکاتور غیر جراحی و غیرتهاجمی، سرمای کنترل شده از راه پوست را به طور کاملاً دقیق و بدون آسیب به پوست و بافتهای اطراف به بافت چربی زیر جلدی و سلولهای چربی می رساند. در اثر سرما سلولهای چربی ملتهب شده و می میرند و سیستم دفاعی و ایمنی بدن سلولهای چربی را هضم کرده و نهایتاً از طریق کبد دفع می شود.
در تحقیقات آزمایشگاهی ثابت شده که در طی روند دفع سلولهای چربی، چربی خون و آنزیمهای کبد و عملکردکلیه هیچ گونه اختلالی را نشان نمی دهد و افزون بر این هیچ گونه زخم و یا اسکار در محل عمل گزارش نشده است.
مزایا:
غیرتها جمی: در واقع از هیچ نوع روش جراحی در کرایولیپولیز استفاده نمی شود در نتیجه مشکلات مربوط به جراحی را ندارد.
تعدادجلسات کم : بطور معمول در ۱تا ۲ جلسه انجام میشود.
عدم نیاز به استراحت درمنزل 
برگشت ناپذیری (بدلیل از بین رفتن سلول چربی): یکی از روش درمانی غیرجراحی است که به دلیل حذف سلولهای چربی برگشت پذیرنمی باشد.
ایمن برای تمام انواع پوست
پایداری و دوام نتایج درمان (بدلیل حذف سلولهای چربی)
کاهش سایز منطقه مورد نظر به طور دقیق
عوارض:
کبودی و قرمزی و گزگز و بی حسی خفیف در محل عمل تنها عوارض گزارش شده این عمل هستند که در طی یک الی دو هفته کاملاً برطرف خواهد شد.در این روش اپلیکاتور بدون نیاز به آمادگی قبلی به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در موضع دلخواه قرار داده می شود و سرما باعث کریستالیزه شدن سلولهای چربی می گردد.بطورمعمول بعد از یک جلسه درمانی حداقل ۲۵ درصد وحداکثر تا ۸۰ درصد چربیهای موضعی در عرض ۲ هفته تا ۳ماه از بین میرود.
مناطق قابل درمان:
شکم، پهلو و ران ،پشت قابل درمان است.
۳) لیپولیز: 
این سیستم لیزر روشی است که طی آن از یک فیبر نور لیزر به داخل بافت برای رفع چاقی استفاده میشود.در اثر تابش اشعه لیزر چربی ها بصورت نیمه مایع در می آیند که میتوانند به راحتی توسط بدن جذب یا از بدن خارج شوند. لیزر لیپولیز تحت بیحس موضعی و یا جهت احتیاط بیشتر وپیشگیری از عوارض احتمالی با بیهوشی کوتاه مدت انجام میشود ویک جلسه آن ۱تا۳ ساعت طول میکشد، در این روش سوراخ های ۱ تا۲ میلیمتری روی پوست ایجاد میشود وپس از تزریق مقداری مایع، سپس فیبر لیزر وارد پوست میشود. دربعضی متد چربی مایع توسط ساکشن خارج میشود. استفاده از لیزر برخلاف لیپوساکشن ظاهر پوست یکنواخت است. لیزر همچنین با تحریک کلاژن سازی سبب سفت شدن پوست میشود درنتیجه افتادگی پوست نیز برطرف میشود.
دوران نقاهت لیپولیز کوتاه وفرد پس از ۴ تا۵ ساعت مرخص میشود و پس از استراحت ۱تا۳ روزفرد میتواند مشغول بکار شود وتاثیرات عمل در ۳ تا ۴ ماه مشخص میشود. لیپولیز برای بازوها، پهلوها، ران، شکم وغبغب کاربرد دارد. همچنین برای رفع شلی پوست بخصوص دربازوها وغبغب وشکم کاربرد دارد. همچنین برای جوانسازی صورت میتوان از این متد کمک گرفت. از این متد برای رفع بزرگی سینه درآقایان (ژنیکوماستی) میتوان استفاده کرد.درخانم های باردار، افراد مبتلا به اختلالات انعقادی، ضعف سیستم ایمنی بدن، نارسایی قلبی، کبدی، کلیوی، اختلالات ریتم قلبی یا وجود پیس میکرقلبی، بیماریهای روانی و نسبت وزن به قد (BMI) بالای۳۵ (چاقی شدید) لیپولیز توصیه نمیشود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *