راه های درمان تاول

مطلب را به اشتراک بگذارید

تاول پا می تواند ناشی از سوختگی و یا پوشیدن کفش نامناسب باشد. 
باید بدانید که بدترین چیز برای تاول پا رطوبت می باشد.
برخی از روش های درمان تاول در زیر توضیح داده می شود.

از دست زدن به تاول پرهیز کنید 
حباب تاول برای آن است که پوست زیرین را از باکتری حفاظت کند در حالیکه بسیاری سعی می کنند حباب را بترکانند بدون آنکه بدانند وقتی این حباب را پاره می کنند پوست زیرین تاول هر نوع عفونت و باکتری را به راحتی جذب خواهد کرد.


سعی کنید تاول را تمیز نگه دارید
هر روز تاول را با آب و صابون بشویید و از لمس کردن زیاد تاول پرهیز کنید. تاول و پوست زیرین آن بسیار آسیب پذیر است بنابراین باید همیشه تمیز نگه داشته شود تا حالت دفاعی خود را از دست ندهد. 


تورم تاول را کنترل کنید 
تاول متورم بسیار دردناک است و راه رفتن سخت می شود بنابراین برای کاهش درد تاول از یخ استفاده کنید. یخ باعث می شود حباب کوچکتر شود و درد را تسکین می دهد. 


تاول را بپوشانید 
قبل از پوشیدن کفش قسمتی که تاول زده را با چسب یا گاز پانسمان بپوشانید طوری که به تاول فشار نیاید و بتوانید راحت تر کفش بپوشید و راه بروید. 

بعضی مواقع لازم است که تاول تخلیه شود
برای این کار حتما باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک این کار را از طریق سوزن استریل به آرامی فشار می دهد تا حباب تاول پاره شود سپس بلافاصله محل تاول را با الکل تمیز می کند. استفاده از وازلین در محل تاول باعث جلوگیری از خشک شدن پوست می شود و پوست را نرم می کند.

استفاده از الکل  و وازلین و سپس پانسمان کردن ۱ الی ۲ روز بعد از پارگی تاول ادامه دارد. 

تماس یا مراجعه به پزشک
گاهی اوقات دلیل تاول مشخص نیست و ممکن است مرتب نقاط مختلف پوست دچار تاول شود. پزشک پس از بررسی ممکن است تشخیص دهد که این نوع تاول بدلیل به هم خوردن سیستم گردش خون و یا دیابت است و اگر تاول قرمز شود و درد داشته باشد نشانه عفونت تاول است. بنابراین لازم است که فرد تحت نظر پزشک باشد. 

جلوگیری از تاول
کاهش حساسیت پوستی یکی از راه های جلوگیری از تاول می باشد. استفاده از پد سیلیکون مخصوص برای کسانی که پوستشان مستعد تاول است موثر می باشد. پودر بچه نیز برای جلوگیری از عرق کردن پا مفید است. 

کسانی که ورزش می کنند برای جلوگیری از تاول پا می توانند از جوراب های مخصوص استفاده کنند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *