رابطه بیماری های قلبی با علم گروه خون

مطلب را به اشتراک بگذارید

شما می توانید ورزش ها و رژیم غذایی خود را تغییر دهید اما نمی توانید گروه خون خود را تغییر دهید. گروه خونتان از والدین شما به شما به ارث می رسد و از موادی تشکیل شده است که بر روی گلبول های قرمز خونتان قرار دارد.
این مواد با سیستم ایمنی شما در تماس اند که باعث می شوند بدن شما نسبت به ابتلا به برخی بیماری ها ریسک بیشتر و نسبت به برخی دیگر ریسک کمتری داشته باشد. پس بسته به نوع گروه خونیتان که یکی از ۴ نوع O,A,B,AB است در برابر ابتلا به برخی از بیماری ها مانند سرطان و بیماری های قلبی استعداد بیشتری خواهید داشت.

در زیر گروه های خونی و ارتباط آن با بیماری ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

سرطان معده:
در دارندگان گروه خون AB  ابتلا به سرطان معده ۲۶% بیشتر از افراد با گروه های خونی O و B  است و در دارندگان گروه خونی A این ریسک ۲۰% بیشتر است. 
یک باکتری که باکتری  H Pyloriنام دارد باعث سرطان می شود این باکتری در دو سوم جمعیت جهان وجود دارد و معمولا در روده های این افراد است. افراد دارنده گروه خون A و AB دارای سیستم ایمنی بسیار قوی در مقابل این باکتری می باشند. همین امر باعث شده که ریسک گرفتن بیماری سرطان در این افراد بسیار بیشتر از سایر افراد باشد.
سرطان پانکراس:
افراد با گروه خونی O نسبت به سایر افراد با گروه های خونی دیگر ۳۷% کمتر دچار سرطان پانکراس می شوند در تحقیقی که در انستیتو ملی سرطان آمریکا انجام شده به این نتیجه رسیده اند که دلیل این امر ا وجود باکتری هلیکو باکتر پیلوری در سایر گروه های خونی است.
مشکلات حافظه ای:
داشتن گروه خون AB ریسک شما در داشتن مشکلات حافظه ای را افزایش می دهد. افراد مسن دارنده گروه خون AB بیشتر از سایر گروه های خونی ممکن است مشکلات حافظه ای داشته و برای حفظ کردن شماره یا به یاد داشتن لیست خرید خود با مشکل مواجه می شوند.

ما میدانیم که گروه خون AB دارای امکان بالایی در لخته شدن خون و تجمع پروتئین در خون را دارد همین امر موجب می شود که افراد دارای گروه خون AB بیشتر به مشکلات عصبی و فکری مبتلا شوند.

زخم معده: 
همان باکتری که باعث ایجاد سرطان معده در افراد با گروه خونی A و AB می شود در افراد با گروه خونی O باعث ایجاد زخم معده می شود.
بیماری های قلبی:
افراد با گروه خونی O در مقایسه با افراد با سایر گروه های خونی دارای ۲۳% ریسک کمتری در ابتلا به بیماری های قلبی می باشند. اما در این بین افراد با گروه خون  AB و A دارای بالاترین ریسک برای ابتلا به این بیماری ها می باشند.
در آخر:
آنطور که تحقیقات نشان می دهد گروه خون شما تأثیر بسیار زیادی در ریسک ابتلا به بیماری های مختلف در شما دارد. بهترین نصیحت این است که یک زندگی سالم را داشته باشید و سالم زندگی کنید. ورزش کردن و تغذیه مناسب بر اساس گروه خون می تواند از شما در برابر چنین بیماری هایی حفاظت کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *