دیابت در دارندگان گروه خون A

مطلب را به اشتراک بگذارید

 مطلب زیر از کتاب “مبارزه با دیابت با علم گروه خونی” نوشته دکتر آدامو و همچنین ترجمه آلینا برخورداریان انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص دیابت و ارتباط آن با گروه خون بپردازید.

بر طبق آمار، افراد دارنده گروه خون A بیشتر از سایر دارندگان گروه های خون امکان ابتلا به هر دو نوع دیابت اول و دوم را دارند، این آمار نتیجه تحقیقات بسیاری است که بر روی هزاران نفر انجام شده و به ثبت رسیده است.

افراد دارنده گروه خون A، بیش از سایرین مبتلا به مشکلات قلبی و لختگی خون ناشی از دیابت می شوند. افراد دارنده گروه خون A از لحاظ متابولیسم، با افراد دارنده گروه خون  O بسیار متفاوت اند. افراد دارنده گروه خون O از خوردن پروتئین حیوانی بسیار بهره میبرند و سوخت و ساز آن ها در نتیجه خوردن گوشت قرمز بالا میرود، اما در افراد دارنده گروه خون A این مسئله بسیار متفاوت است. بسیاری از دارندگان گروه خون A که گوشت قرمز مصرف می کنند، از خستگی مفرط و نداشتن انرژی و احساس سنگینی شکایت می کنند. این گروه از افراد همچنین از ورم نیز گلایه دارند زیرا نمی توانند پروتئین حیوانی را خوب هضم کنند. به اندازه ای که گروه خون O از گوشت بهره گرفته و تولید انرژی می کند، به همان میزان افراد دارنده گروه خون A از گوشت قرمز آسیب دیده و به صورت چربی آن را در بدنشان ذخیره می کنند.

افراد دارنده گروه خون A که از اضافه وزن و متابولیسم کند رنج می برند، مشکل هورمون استرس کورتیزول را نیز دارند. هورمون کورتیزول باعث مقاومت به انسولین و نامتعادلی هورمون ها می شود. با وجود تمام مشکلاتی که افراد دارنده گروه خون A با آن مواجه هستند و با توجه به بالا بودن هورمون استرس یعنی کورتیزول، این افراد می بایست به اندازه کافی بخوابند و با داشتن برنامه منظم خواب و بیداری میزان کورتیزول در آنان بسیار متعادل می شود.

رژیم غذایی ویژه گروه خون A برای جلوگیری از ابتلا به دیابت و کنترل آن به روشی طراحی گشته که تمام احتیاجات تغذیه ای بدن را تأمین کرده و سلامت شما را تضمین میکند.

غذاهای موثر در کاهش و افزایش وزن در دارندگان گروه خون A مبتلا به دیابت

کم کردن وزن

اضافه وزن

غذا

عملکرد

غذا

عملکرد

سویا

باعث بهبود متابولیسم انسولین است.

گوشت قرمز

به سختی هضم شده وبه صورت چربی دربدن ذخیره می شود.

غذاهای دریایی،

روغن ماهی

باعث بهبود متابولیسم انسولین شده و از تجمع مایعات در بدن جلوگیری می کند.

لوبیا قرمز

باعث افزایش مقاومت

بدن به انسولین شده و

کارکرد آنزیم های

هضم را مختل می کند.

بروکلی و اسفناج

باعث بهبود سوخت و

ساز بدن می شود.

لبنیات

باعث ایجاد مقاومت به

انسولین می گردد.

قارچ

باعث بهبود سوخت و

ساز انسولین می گردد.

گندم

باعث ایجاد مقاومت به

انسولین و سوخت

ناقص کالری می گردد.

آناناس

باعث بهبود سوخت و

ساز انسولین شده و به هضم غذا کمک می کند.

ذرت،

سیب زمینی

باعث ایجاد مقاومت به

انسولین می گردد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *