دلایل خارش پوست سر

مطلب را به اشتراک بگذارید

دلایل خارش پوست سر

– حدود ۳ تا ۵ درصد از افراد جامعه مبتلا به اگزمای سبوره هستند بنابراین بیمای شایعی بوده که با درمان قابل کنترل است و افراد مبتلا با استحمام مکرر و استفاده از شامپوهایی که حاوی املاحی مثل زینک، سلنیوم، سولفور می توانند درمان شوند.
– خارش سر اغلب یک علامت از اگزمای چربی سر یا سبوره است که معمولا در سنین ۱۸ تا ۴۰ سالگی در میان افرادی که دارای کف سر چربی هستند شایع است به طوری که به دنبال دیر استحمام کردن و یا استفاده از شامپوهای نامناسب دچار خارش سر، شوره، چرب شدن بیش از حد موها، درد ریشه موها و حتی گاهی جوش هایی در روی سر می شوند.»
– برخی بیماری های داخلی نیز سبب خارش های پوستی می شود. از آن جمله می توان به کم خونی، فقر آهن، کم کاری یا پرکاری غدد تیروئید، انگل های روده ای، اختلالات کبدی و کلیوی اشاره کرد که سبب افزایش مواد زائد دفعی در خون و رسوب آن ها در پوست و در نتیجه خارش پوست می شود.علاوه بر موارد یادشده بیماران دیابتی در ناحیه سر خارش احساس می کنند و در افراد مبتلا به بیماری های روانی مثل افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی خارش های عمومی در پوست دیده می شود.
– خارش سر در کودکان می تواند ناشی از ابتلا به شپش سر باشد که اتفاقا در مهد کودک ها بیماری شایعی است و این کودکان بخصوص دختران در مهد کودک و یا اوایل دبستان به علت عدم رعایت بهداشت یا سابقه مسافرت و اقامت در مسافرخانه ها دچار خارش سر بخصوص در ناحیه پشت گردن می شوند و گاهی به علت شدت خارش، زرد زخم در کف سر ایجاد می شود.
شپش و بیشتر از آن تخم شپش به صورت دانه های سفید رنگ بر روی موی کودک ایجاد می شود که این تخم ها برخلاف شوره سر جا به جا نمی شوند و محکم به موها چسبیده اند و بایستی برای درمان آن اقدام کرد.»
– رنگ کردن مو ، ژل زدن به مو و فر کردن موها  که حاوی مواد شیمیایی هستند می تواند خارش سر ایجاد کند. پیش از مصرف، ابتدا آن ها را آزمایش کنید.
– شستن کم موها می تواند باعث افزایش چربی و سلول مرده کف سر و درنتیجه به وجود آمدن برفک های شوره ای شود. از طرف دیگر شستن زیاد می تواند خارش سر را به وجود بیاورد چون تمام چربی های محافظت کننده پوست کف سر شسته می شود.
– استرس نیز می تواند روی شوره تاثیر بگذارد. درواقع استرس باعث به وجود آمدن حالت هایی چون التهابات به صورت سبوره می شود و در نتیجه آن برفک هایی سفید یا قهوه ای زرد روی پوست کف سر ایجاد می شود و در نهایت خارش سر اتفاق می افتد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *