دفع پروتئین از طریق ادرار بسیار خطرناک!

مطلب را به اشتراک بگذارید

«پروتئینوری» یا دفع پروتئین از طریق ادرار از اختلالات مهم و مختل کننده عملکرد کلیه ها به شمار می رود . 
پروتئینوری جزو مشکلات مهم کلیه است که جدی گرفتن آن حیاتی و ضروری به نظر می رسد. 
کلیه در تصفیه خون نقش به سزایی دارد و در واقع مواد زاید را از خون برداشت می کند که اگر در این مسیر، موادی نظیر قند و پروتئین و خون برداشت و دفع شود فرد با مشکل مواجه می شود.  
در حالت و عملکرد طبیعی نباید مواد مغذی نظیر پروتئین که ماده اصلی و مغذی بدن است دفع شود زیرا عوارض زیادی دارد و اگر پیگیری و درمان نشود به نارسایی کلیه منجر می شود. 
با دفع پروتئین ،آب میان بافتی زیاد می شود و فرد به اِدِم یا ورم شدید دچار می شود. 
پروتئینوری جزو اختلالاتی است که بر نسج کلیه تأثیر می گذارد بنابراین مراجعه به موقع و درمان زودهنگام در پیشگیری از نارسایی کلیوی تأثیر به سزایی دارد. 
مبتلایان به دیابت، فشار خون بالا و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر به پروتئینوری دچار می شوند. این اختلال کلیوی مانند سنگ های کلیوی یا دیگر اختلالات قابل جراحی نیست بنابراین افراد مبتلا باید دوره درمان را به طور کامل، دقیق و منظم طی کنند تا دچار مشکلات و عوارض بعدی نشوند. 
درمان پروتئینوری به شکل دارویی و نگهدارنده است ، گاهی اوقات بیمار به نمونه برداری نیاز پیدا می کند و به طور حتم باید تمام مراحل درمانی را به دستور پزشک اجرا کند. 
مبتلایان به این اختلال باید مصرف نمک و پروتئین را محدود کنند و مطمئن باشند با درمان به موقع، به نتیجه مطلوبی دست خواهند یافت.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *