درمان یبوست با جو دوسر

درمان-یبوست-با-جو-دو-سر

مطلب را به اشتراک بگذارید

یبوست چگونه درمان می شود؟

خواص جو دوسر برای یبوست چیست!

مواردی درمورد یبوست و درمان آن با جو دوسر را در این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد.

با ما همرا باشید.

درمان یبوست با جو دوسر

یبوست چیست؟

یبوست از رایج ترین مشکلات سیستم گوارشی است. در این عارضه، دفع مدفوع به ندرت و یا به صورت خشک صورت می گیرد. تعداد دفعات کار کردن شکم در افراد متفاوت می باشد. کار نکردن هر روز شکم، نشان دهنده یبوست نیست، اما معمولاً دفع مدفوع کمتر از سه بار در هفته، یبوست به شمار می آید.

علت یبوست چیست؟

یبوست معمولاً به علت حرکت کند مدفوع در روده ها می باشد که این امر باعث سخت و خشک شدن مدفوع می شود. از دلایل بروز این عارضه می توان به موارد زیر اشاره کرد: ننوشیدن آب کافی، مصرف کم سبزیجات و میوه ها، مصرف کم فیبر در رژیم غذایی روزانه، دفع نکردن و نگه داشتن مدفوع در هنگام احساس دفع، کمبود تحرک بدن، سندرم روده تحریک پذیر، تغییر در روش زندگی (همچون حاملگی، مسافرت و افزایش سن) و غیره.

خوشبختانه بسیاری از یبوست ها موقتی هستند و به همین دلیل تغییر روش زندگی همچون انجام ورزش بیشتر، مصرف میوه ها و سبزیجات بیشتر، نوشیدن آب و فیبر زیاد می تواند موجب درمان یبوست گردد.

درمان-یبوست-با-جو-دوسر-OAB

راه های درمان یبوست

یکی از راه های درمان یبوست مصرف جو دوسر و یا سبوس آن است. تحقیقات نشان می دهند، مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر می تواند در نرمی مدفوع نقش اساسی داشته باشد. جو دوسر تنها غله ای است که دارای فیبر زیاد بوده و موجب درمان یبوست می شود. جو دوسر (Oat)، غله ای رژیمی است که سلطان فیبر غلات محسوب می شود و حاوی دو نوع فیبر است: فیبر محلول و فیبر غیر محلول.

فیبر نامحلول این غله باعث بهبود کار دستگاه گوارش می شود و فعالیت روده ها را تقویت می کند، پس در درمان یبوست بسیار مفید است. در واقع، فیبر نامحلول در سیستم گوارش مانند جارو عمل کرده و مواد زائد را می زداید. فیبر نامحلول، عبور مواد غذایی را در مسیر گوارش سرعت بخشیده و به کاهش یبوست کمک می کند.

 

جو دوسر برای یبوست

این غله با جذب آب فراوان باعث نرمی مزاج می شود و فعالیت روده ها را بالا می برد. در واقع هر دانه جو دوسر ۱۵ برابر خود آب جذب می کند و به همین دلیل باعث نرمی مدفوع و بیرون روی راحت تر می شود. جو دوسر با درمان یبوست از ابتلا به بیماریهایی مانند هموروئید نیز جلوگیری کرده و در افراد مبتلا، به درمان آن کمک می کند. از اصلی ترین عوامل ابتلا به هموروئید، یبوست می باشد. توجه داشته باشید همراه جو دوسر، حتماً آب زیادی نیز مصرف کنید تا حجم مدفوع در روده افزایش گشته و موجب دفع راحت تر آن گردد. همچنین از مصرف انواع گوشت و پنیر نیز خودداری نمائید.

جو دوسر علاوه بر فیبر، حاوی آنتی اکسیدانهای قوی، ویتامینهایی اعم از B و E و املاح معدنی است. از خواص دیگر جو دوسر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جو دوسر و یبوست در دوران بارداری

مصرف روزانه جو دوسر پرک می تواند به کاهش کلسترول، کاهش قند خون و حفظ وزن مناسب در دوران بارداری و پس از آن کمک کند، چرا که در دوران پس از زایمان به طور معمول مادران دچار افزایش وزن و کلسترول خون می شوند.

از آن جایی که جو دوسر حاوی فیبر کافی برای زنان باردار است، می تواند به کاهش یبوست دوران بارداری کمک شایانی کند.

جو دوسر هم چنین حاوی فیبر محلول نیز می باشد که این فیبر محلول به روند هضم غذا کمک می کند. این فیبر می تواند به حرکات روده در دوران بارداری کمک کند و باعث جذب بهتر آب از مایعات مصرف شده شود که این امر از ایجاد یبوست در دوران بارداری و پس از آن کمک زیادی می کند.

نکته: انتخاب مناسب از انواع جو دوسر، به بهبود یبوست دوران بارداری کمک مضاعفی می کند. مصرف جو دوسر پرک صبحانه برای وعده صبح، از بهترین صبحانه ها می باشد.

خواص جو دوسر

– لاغری با جو دوسر

– جلوگیری از بیماری های قلبی – عروقی

– کاهش سطح کلسترول

– کاهش فشار خون

– تعادل قند و انسولین خون در بیماران دیابتی

 – درمان یبوست و هموروئید

– جلوگیری از انواع سرطان

– کاهش و کنترل وزن

– کمک به بیماران مبتلا به سلیاک

– تقویت سیستم دفاعی بدن

–  شادابی و جوانی پوست با جودوسر

–  تهیه انواع ماسک صورت با جو دوسر

شما می توانید با مصرف جو دوسر و یا سبوس آن، برای همیشه از یبوست خداحافظی کنید. برای این منظور پیشنهاد می نماییم از انواع صبحانه ها، معجون ها و سوپهای تهیه شده از جو دوسر که در قسمت آشپزی همین وب سایت موجود است استفاده کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *