درمان فشار خون بالا با جو دوسر

مطلب را به اشتراک بگذارید

درمان فشار خون بالا با جو دوسر

بازگشت سلامتی با بلغور جو دوسر

از روزگاران قدیم بلغور جو دوسر در سفره صبحانه عموم جایگاه خاصی داشته است، ولی امروزه جای خود را به غلات و حبوبات شیرین شده داده است، که از دیدگاه سلامت یک اشتباه بزرگ محسوب می شود. خوردن روزانه یک کاسه بلغور جودوسر باعث تعادل در عملکرد سیستم قلبی عروقی و در نتیجه کاهش فشار خون می شود.

راه های بسیاری برای استفاده از بلغور جو دو سر وجود دارد، به طور مثال در تهیه نان و شیرینی یا همراه با گوشت و دسر می توان از این محصول استفاده کرد.

در سال ۱۷۵۵ دکتر ساموئل جانسون شاعر و نویسنده انگلیسی می گوید: جودوسر در انگلستان غذای اسب ها و در اسکاتلند غذای مردم است، به همین دلیل انگلستان دارای اسب هایی قوی و اسکاتلند دارای مردمانی با سلابت و طراوت است و امروزه شاهدیم که جو دوسر به عنوان غله قلبی و مهم ترین منبع انرژی و سلامت در انگلستان و بسیاری از کشورهای دنیا است.

جو دوسر دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو FDA

جودوسر اولین غله ای بود که در سال ۱۹۹۶ از سازمان غذا و دارو تاییدیه سلامت دریافت کرد. سازمان غذا و دارو تایید کرد که رژیم های غذایی کم چرب و کم کلسترول که روزانه ۳ گرم یا بیشتر فیبر محلول از سبوس جو دوسر، بلغور یا آرد جو دوسر دریافت می کنند، خطر ابتلا به امراض قلبی را کاهش می دهند. به طور کلی این محصول باعث کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون و در نتیجه کاهش مشکلات قلبی می شود. مطالعات نشان می دهند که در میان سایر مواد غذایی، بلغور جودوسر بهترین محصول برای کاهش سطح فشار خون می باشد.

جو دو سر پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

بلغور جو دوسر چگونه باعث کاهش فشار خون می شود؟

عناصر بسیاری در جو دو سر وجود دارد که به سلامت سیستم قلب و عروق شما کمک می کنند، اما نقش اصلی در این بین به عهده فیبر محلول در آب، که دارای قندهای غیر نشاسته ای است، می باشد. این ژل باعث کاهش میزان و سرعت در هضم غذا شده و به حفظ سطح قند خون و میزان انسولین کمک می کند، در نتیجه فشار خون کاهش می یابد. یک آزمایش انجام شده بر روی صدها داوطلب، که به چالش قلب هوشمند معروف است، نشان می دهد مصرف روزانه یک کاسه بلغور جو دوسر باعث کاهش کلسترول خون در ۷۰ % داوطلبین گشت.

طبق گزارش انجمن پزشکی آمریکا فیبر محلول بتاگلوکان (قندهای غیر نشاسته ای) موجود در جو دوسر تأثیر همسانی با استاتین ها (داروهایی برای کاهش کلسترول خون) داراست.

خرید اینترنتی سبوس جو دو سر

جو دوسر و سبوس آن را می توانید از سایت oabshop.ir تهیه کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۴۳۴۹۰ تماس بگیرید.

بلغور جودوسر را هر روز میل کنید

با خوردن روزانه یک کاسه بلغور جو دو سر، فشار خون پایین را به سیستم قلب و عروق خود هدیه دهید. اما چگونه؟

یک لیوان آب، مقداری بلغور جو دوسر و یک قاشق عسل را در یک قابلمه بریزید و بجوشانید، سپس اجاق را خاموش کرده و ۵ دقیقه برای خنک شدن فرصت دهید و از خوردن آن لذت ببرید. می توانید مقداری موز خرد شده نیز به آن اضافه کرده و روز خوبی را آغاز کنید.

برای کاهش طبیعی فشار خون بدون استفاده (یا به همراه) قرص های تجویز شده پزشکی کمی ورزش و رژیم غذایی را به الگوی زندگیتان اضافه کرده و از استرس دور بمانید.

از همین امروز فشار خون خود را کاهش دهید

راه هایی برای کاهش فشار خون به طور طبیعی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی وجود دارد و این خبر خوبی می تواند باشد. اما مشکل اینجاست که این دستور العمل ها به مانند یک نسخه جادویی عمل نکرده و به تغییر در سبک زندگی و کمی زمان و تمرین نیاز دارد. ما به شما ساده ترین روش را پیشنهاد می کنیم که طی ۱۲ هفته چیزی در حدود ۷ سیستول-دیاستول (واحد اندازه گیری فشار خون) از سطح فشار خون شما را خواهد کاست. این برنامه تنفس عمیق نام دارد.

  • ابتدا آرام باشید و به موزیک های لطیف با ریتم کند گوش دهید تا علاوه بر آرامش تعداد تنفس شما همراه با ریتم موزیک تنظیم شود.
  • همین طور که ریلکس می کنید دم و بازدم خود را کاهش دهید.
  • بعد از این که آرام تر شدید، طول بازدم های خود را افزایش دهید و به تدریج به دو برابر طول دَم خود برسانید.
  • از هیچ وسیله ای برای زمانگیری استفاده نکنید، زیرا فقط باعث اختلال در آرامشتان خواهد شد.
  • ۱۵ دقیقه چند بار در هفته این کار را تکرار کنید تا میزان تنفستان تنظیم شود.

شاید به نظر باورش سخت باشد اما با توجه به آزمایش های انجام شده بر روی پمپ های مصنوعی قلب، استراحت دادن به قلب هر چند کوتاه، آثار شفابخش شگفت انگیزی خواهد داشت. آزمایشات بالینی نشان می دهد که کاهش فشار خون بر اثر تنفس عمیق در ابتدا به صورت موقتی می باشد اما در دراز مدت این کاهش ثبات پیدا خواهد کرد. آیا اختصاص روزانه ۱۵ دقیقه به سلامتی خویش دلپذیر نخواهد بود؟!

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *